28 Aralık 2013 Cumartesi

EL AÇMASI BÖREK TARİFİ


Hayırlı Cumalar arkadaşlar hepimizin Cuması mübarek olsun....
Çayın yanına güzel bir börek var sırada benim gibi yufka açamayanların bile yapabileceği kolay bir börek...
Aslında mutfağa girdiğimde niyetim çayın yanına kolayca hazırlanan fırında gözleme yapmaktı...
Son andaki karar değişikliğiyle buradaki böreği sütsüz olarak yaptım...
Yani mutfağa gözleme yapmak için girdim börekle çıktım...
Böreğimizi nasıl yapmışım bakalım....
1 su bardağı ılık su
Bir çimdik yaklaşık yarım çay kaşığı maya
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz
Un 
Sıvıyağ
İstediğiniz iç harcı(ben patates,maydanoz ve çökelek karışımını kullandım)

Malzemelerle yumuşak bir hamur hazırladım... Biraz dinlendirdim....



Portakal kadar bezelere ayırdım....



Merdaneyle açtım..

Sıvıyağla yağladım kenarlarından içe doğru katladım...



Daha sonra üsten alta doğru katladım en son alttaki parçayıda üste katladım...
Bezelerin hepsine aynı işlemi yaptıktan sonra yağı çekmesi için bir müddet beklettim...
İlk bezeden başlayıp tekrar açtım...
Hamura  yağ sürdüğümüz için açarken dışa doğru yağ sıçrayabiliyor...
Özelliklede parçaları ilk açmaya başladığımızda hamurları nazikçe açalım...  
                                      


Yumurta sarısı sürüp mayalanması için beklettim...
Pişirdim afiyet şifa olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder