15 Aralık 2013 Pazar

EV YAPIMI SNICKERS TARİFİ


Mutlu,huzurlu,sağlıklı,maddi manevi bol kazançlı bir hafta dilerim hepimize.....
Son zamanlarda blog dünyasında snickers fırtınası esiyor becerikli hatun Cahidem bu tarifin kaynağı...
Bende bu tarifi iki kere yaptım ilk yaptığımda tarifi yarım ölçü hazırladım baktım evdekiler pek beğendi ikinci sefer daha çok malzemeyle yaptım ve bazı malzemelerin miktarlarını biraz değiştirdim....
Tarifimize geçelim dilerseniz...
1 su bardağı şeker
5 yemek kaşığı su
85 gram kaymak
70 gram tereyağı
5,6 damla limon suyu
1,5 su bardağı fındık fıstık karışımı
1 paket vanilin
200 gram bitter çikolata
Tavada yaptığım ve fotoğrafladığım karamellerim ilk defa yaptıklarım yani yarım ölçü olarak yaptıklarımdı....
Önce şekeri,limon suyunu ve suyu uygun bir tencereye koydum karıştırdım....

 Kaynamaya başlayınca kaşıkla hiç karıştırmadan yalnızca arada bir tavayı sağa sola sallayarak karışmasını sağladım bu esnada kaşık kullanmadım...



Şeker kaynadıkça rengi koyulaşmaya başlayacak...
Sütlü kahve rengini alınca içine tereyağını koydum eriyene kadar karıştırdım... 
Kaymağıda ekleyip eriyene kadar karıştırmaya devam ettim en son vailyayıda ilave ettim ocaktan aldım....
İçine fındık fıstık karışımını ilave ettim karıştırdım...
Yağlı kağıt serdiğim  küçük boy borcama karışımı boşalttım..
Yukarıdaki ölçülerle yaparsanız benim gibi kare borcam yeterli olabiliyor hatta bu borcam biraz büyük geliyor yarım ölçü yaparsanız daha küçük bir tepsi kullanmalısınız....
 
Karamellerimi dolapta bir gece beklettim ertesi gün bıçakla kestim.....
Kağıttan çıkarmakta zorlanınca dondurucuda biraz beklettim fazlada dondurmadım...
Dilimlediğim karamelleri benmari usulü eritip biraz beklettiğim çikolataya çatal yardımıyla buladım...
Yağlı kağıt serdiğim tepsiye karamelleri dizdim...
Dolapta çikolatalar donana kadar bekledim...
Karamellerimiz servise hazır....
Bu fotoğraflarda ikinci kere yaptığım karamellerimden iki kare...
Ölçü daha çok olunca 24 cm lik seramik tencere kullandım..

 Borcamdaki karamellerimi bu tencerede hazırladım....

Yapacak olanlara kolaylıklar dilerim....
Afiyet şifa olsun....
Birde hediye çekilişini sizlerle paylaşmak istiyorum...


Hobim Efsane arkadaşımız güzel hediyeler dağıttığı çekiliş düzenlemiş katılmak isterseniz tık tık...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder