29 Aralık 2013 Pazar

KUZU KOL,DOMATES SOSLU FIRINDA KUZU ETİ #yemekfirtinasi 23.gün





MERHABALAR SEVGİLİ TAKİPÇİLERİM YENİ HAFTANIZ VE 2014 YILINIZ HAYIRLI UĞURLU OLSUN
Çok lezzetli,az yağlı,ve hafif bir yemek paylaşıyorum sizinle :)
özel günlerinizde veya davetlerde yapabileceğiniz en lezzetli ve doyurucu yemeklerden olabilir :)
resimden de anlaşılacağı gibi ilave yağ koymadan etin üzerindeki yağları da atarak hem haşlama hem fırınlayıp pişirdim
1 adet kuzu ön kol
sıcak su,
1 su bardağı kadar domates rendesi (yazdan hazırlayıp cam şişede bekletiyorum)
tane karabiber,
taze veya kuru biberiye,
kekik,
az tuz
etin üzerinde görülen yağları çıkarıp yıkadım,büyük tencerede üstüne sıcak su döküp et pişene dek arada kontrol edip köpüklerini alarak pişirdim,
fırın kabına eti bütün olarak koyup üstüne domates rendesini döktüm, biberiye,  tane karabiber ve tuz döküp kendi suyu ile birlikte fırında yükseğe yakın derecede üstü kızarana dek pişirdim,
en son kekik döktüm,
bu arada eşimin çok sevdiği esmer bulgur pilavını hazır ettim,
daha önce yayınladığım havuç ve patates püresini de hazırladım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder