8 Aralık 2013 Pazar

KREM ÇİKOLATA (ÇİKOLATALI SÜT REÇELİ)


Hepimize çok mutlu bir hafta dilerim...
 Artık paketli ürünlerin bir çoğundaki zararlı katkı maddelerini hepimiz biliyoruz....
Ürünleri elimize aldığımızda etiketlerinde o kadar şeyler yazıyorki yemeye korkuyoruz çok şükürki bu konuda daha bilinçli bir toplum oluyoruz...
Hazır gıdalar içinde en çok talep görenlerden biriside ekmeğe sürülen hatta kaşık kaşık yenen krem çikolata ama bu tarifi yaptığımdan beri Allah izniyle artık bizim eve hazır krem çikolata girmeyecek İnşaAllah...
Bizim ev halkı bu lezzeti sevdi dün gelen misafirlerimde tattılar ve çok beğendiler benimle aynı fikirdeler ve tarifi yayınlamamı bekliyorlar...
Tarifi sevgili Cahideden aldım nasıl yapmışım bir bakalım...
Bütün tariflerimde olduğu gibi bu tarifimindede ölçüyü az tutarak yaptım..
1 litre süt
yarım bardaktan biraz fazla şeker
yarım çay kaşığı kabartma tozu
65,70 gram bitter çikolata
Süt ve şekeri tencereye koydum kaynamaya bıraktım ...
Ara ara karıştırdım kaynamaya başlayınca kabartma tozunu ilave ettim bu esnada biraz köpürüyor...
Yaklaşık bir saat kadar sık sık karıştırarak cıvık muhallebi kıvamına gelene kadar pişirdim...



Küçük parçalara böldüğüm çikolatayıda ilave ettim ve altını kapattım karıştırarak çikolatanın erimisini sağladım...
Kıvamı,lezzeti güzel olsun ve içinde pütür kalmasın diye bir müddet daha karıştırdım..
Kavanoza döktüm soğuduktan sonra kapağını kapatıp dolaba kaldırdım.
Dolapta  biraz beklettikten sonra servise hazır...

*Krem çikolatayı yaparken karıştırmak için bazen tahta kaşık bazen plastik tel çırpıcı kullandım...
*Krem çikolatamız koyulaşmaya başlayınca kıvamını çok koyu yapmayın bekledikçe koyulaşıyor kıvamı koyulaşmaya başlayınca yanmaması için daha sık karıştırmak gerekiyor...
*Ben rondodan geçirdiğim fındıkları krem çikolatamı dolapta beklettikten sonra ekledim damak tadınıza göre ister  toz fındık isterseniz çok ince dövülmüş fındık ekleyebilirsiniz...
*Fotoğrafta rengi koyu çıkmış rengi fotoğraftakinden biraz daha açık..
Afiyet şifa olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder