16 Ekim 2012 Salı

VİŞNE SULU PEMBE BEZELER


Yeni bir hafta yeni umutlar demek hepimizin umut ettiklerinin hayırlısıyla gerçekleşmesi dileğiyle....
Yumurta aklarını değerlendirmenin yollarından biride beze yapmak...
Bir kaç çeşidi var beze yapmanın çok kısık ocak üzerinde veya yalnızca çırparak....
Ben bezelerimi miksere kuvvet deyip çırparak yaptım..
Vişne suyu ekleyerek hem bezeleri renklendirdim hemde mayhoş lezzette bezeler elde ettim.. 
Bezelerimi nasıl yapmışım bir bakalım...
2 yumurta akı
5-6 yemek kaşığı toz şeker (çok tatlı sevmiyorsanız azaltabilirsiniz özellikle vişne suyu ekleyince fazla tatlı olabiliyor)
bir çimdik tuz
2-3 damla limon suyu
Yarım çay bardağı kadar hafif koyu vişne suyu(Benim biraz sulu yaptığım reçelim vardı göz kararı onu kullandım )
Öncelikle kuru ve temiz kaba yumurta aklarını koydum çırpmaya başladım yumurta akları köpüklenmeye başlayınca şekeri ilave ettim daha sonra limon suyu ve tuzuda koydum...
Yumurta akları iyice koyulaşınca bir kısmını krema sıkacağına koyup tepsiye sıktım kalan aklara çok sulu olmayan vişne suyundan ilave ettim ve çırpmaya devam ettim.....
Daha sonra pembe aklarıda krema sıkacağıyla tepsiye sıktım...
Bence işin en sıkıcı kısmına geldi sıra fırına koyup beklemek  her fırının ısısı farklı olduğu için kesin bir ölçü vermek zor....
Yaklaşık 100 derece civarında kuruyana kadar fırında tuttum...
Afiyet şifa olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder