30 Ekim 2012 Salı

PATATES KÖFTESİ VE DEREOTLU YOĞURT


Hayırlı bir sabah,huzurlu bir gün,mutlu bir hafta dilerim tüm ziyaretçilerime...
Kalan haşlanmış patatesleri değerlendirmenin en iyi yollarından biride patates köftesi yapmak,yanınada dereotlu yoğurt ....
Her iki tarifte göz kararıyla yapılan lezzetler...
Malzemelere ve yapımına bir bakalım...
4 orta boy haşlanmış ve kabukları soyulmuş patates
1 yumurta
1 yemek kaşığı kadar un (ortalama)
2 yemek kaşığı kadar galeta unu (ortalama)
Karabiber,nane,kimyon,tuz
Köfteleri bulamak için.
1 yumurta
Galeta unu 
Rendelediğim patatesleri bir kaba aldım yumurta ve baharatları ekledim....
Az az un ve galeta unu ekleyerek ele fazla yapışmayan harcı hazırladım...
Bir tane yumurtayı bir kaseye kırdım çatalla biraz çırptım ayrı bir kaba galeta unu döktüm......
Ara ara ellerimi ıslatarak harçtan alıp köftelerimi hazırladım...Önce yumurtaya daha sonra galeta ununa bulam elimle hafif silkeleyerek fazla galeta ununu aldım sıcak yağda kızarttım....
Dereotlu yoğurt için üç dört kaşık yoğurdu minik minik doğradığım dereotuyla karıştırdım çok az tuz ekledim servise hazır..
Afiyet şifa olsun...
Birde hediye çekilişi haberi var...
Sevgili Deryayla  Lezzetler ve Yemek Gurmesi ile birlikte harika bir çekilişe ev sahipliği yapıyor...
Çekilişe katılmak ve detaylı bilgi için tık tık...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder