19 Mayıs 2010 Çarşamba

ETİMEK TATLISI

Aslında yıllardır yaptığım bir tarif çok da severim ,geçen gün yine yaptım baktım sitemde yok sizlerlede paylaşayım dedim.Tarafimi sevgili özlemin evsahipliğini yaptığı kremşantili tatlılar etkinliğine de gönderiyorum ,özleme kolay gelsin diyorum ve tarife geçiyorum:)))
MALZEMELER:
1 paket tuzsuz etimek
2 subardağı +5 yemek kaşığı şeker
2 su bardağı sıcak su
1 yemek kaşığı nişasta
3,5 yemek kaşığı un
3,5 su bardağı süt
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı tereyağ
1 poşet kremşanti
1 su bardağı süt
üzeri için hindistancevizi ve tozantep fıstığı
YAPILIŞI:
Etimekleri bir borcama dizin.Bir tencerede 2 su bardağı şekeri karıştırarak eritin.Eriyen şekere 2 su bardağı sıcak su koyun.Şeker katılaşabilir korkmayın karıştırın bir kaç dakikada erir.Şeker eriyince karameliniz hazır demektir bu karamelle etimeklerin her yerini bir güzel ıslatın.Diğer tarafta bir tencereye 3,5 su bardağı süt koyun, içine 5 yemek kaşığı şeker ekleyin,nişasta ve unuda katıp pişirin.Koyulaşınca altını kapatıp vanilya ve tereyağ ekleyin ve prüzsüz olması için blenderden geçirin.Hazırladığınız muhallebiyi karamelli etimeklerin üzerine dökün.Muhallebi soğuyunca üstüne bir kasede bir bardak sütle çırptığınız kremşantiyi döşeyin.Tatlınızı hindistan
cevizi ve toz antep fıstığı ile süsleyip ,dilimleyip servis yapın.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder