27 Mayıs 2010 Perşembe


ÇITIR TAVUK

Biz de menüyü artık kızlar belirliyor :) Ben mutfağa girince soruyorlar ' anne ne pişiriyorsun ' diye. Söyülüyorum bende,eğer menüde pilav yada makarna yoksa derdimiz büyük demektir :) Geçen gün Sude'cim gazeteyle birlikte gelen reklamda tavuk paneleri görmüş 'anne bundan istiyorum'diye tutturdu,çare yok el mahkum yapılacak.Her zaman dua ederim Rabbim anne ve babalara yardımcı olsun,çocuğunun bir şey isteyipte alamaması kadar insanı üzecek bir şey yoktur.Et ve tavuk fiyatları malum,altın gibi değerlendi cep yakıyor.Çiftçilik yapan insanların bulunmadığı,hayvan yetiştirmeye elverişsiz,besicilik yapmaya uygun olmayan bu topraklarda tam ete hasret kalacaktık ki .....  Allah razı olsun büyüklerimiz dışardan et getirmeyi (pardon canlı hayvanmış gelen) akıl etti de,ne idüğü belirsiz de olsa müjdeler olsun et yiyeceğiz.Allah sonumuzu hayır etsin ne diyelim,biz bu kadar acizmiyiz demekten kendimi alamıyorum.
Hepinize sevgilerimi gönderiyorum.
Malzemeler
2 tavuk göğsü
2 yumurta
1 çay kaşığı kekik
tuz,karabiber,pulbiber
Un,galeta unu
Kızartmak için sıvıyağ
Yapılışı
Tavuk göğüslerimizi ince dilimler halinde doğrayalım.2 yumurtamızı çırpalım kekik,tuz,karabiber ve pulbiber koyup karıştıralım.Bir tabağa 2 yemek kaşığı un koyalım,bir tabağada 5-6 yemek kaşığı galeta unu (ben ekmek kırıntısı kullanıyorum) Ocağa tavamızı koyalım,yağımız kızınca tavuk dilimlerimizi önce una sonra yumurtaya ve en son galeta ununa bulayıp kızartalım,kağıt havlunun üzerine alalım.Yanında patates kızartması, pilav yada benim gibi  makarnayla servis edelim.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder