27 Eylül 2009 Pazar

PATATESLİ GÜL POĞAÇA

Herkese merhaba ,mutlu haftalar.Arayı bayağı açtım merak edenler olmuş biliyorum ama işlerimin yoğunluğu, araya giren dokuz günlük bayram tatili ,seyehatler derken nihayet burdayım.Uzun zamandır yapmayı planladığım ,bugüne kısmet olan çok sevdiğim patatesli poğaça ile dönüş yapayım dedim.Bu sefer poğaçalarımı gül şeklinde yaptım ,iyiki yapmışım çok güzel oldular.
Yapım aşamasında şeklini fotoğraflamayı unuttum inşallah anlayabilirsiniz diyor tarifime geçiyorum.

MALZEMELER:

hamur malzemesi;
2 adet yumurta
3 yemek kaşığı margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartmatozu
aldığı kadar un
üzeri için çörekotu

iç malzemesi:
2 adet patates
bir küçük kuru soğan
üç yemek kaşığı sıvıyağ
bir tatlı kaşığı salça
tuz ,karabiber,kırmızı pulbiber

YAPILIŞI:

Önce içimizi hazırlıyoruz.Patetesleri haşlayıp soyun,püre yapın.Bir tencerede küp küp doğranmış soğanları iki kaşık sıvıyağda öldürün içine salçayı katıp eritin.Daha sonra püre yaptığınız patatesleri katın ,baharatları ekleyip bir iki dakika hepsini karıştırıp iyice kaynaştırıp altını kapatın soğumaya bırakın.Diğer tarafta poğaça hamurunu yapın.Önce bir yumurtayı derin bir kaba kırın diğer yumurtanın beyazını alın sarısını üstüne sürmek için ayırın.Diğer malzemeleri ekleyin aldığı kadar unla kulak memesi kıvamında hamur yapın.Hamuru merdane ile yarım cm.den daha ince olacak şekilde açın.Su bardağının ağzından daha geniş bir kase ile hamurdan yuvarlaklar çıkarın.Yuvarlaklara ortadan kopmayacak şekilde bıçakla artı çizin.Ortadaki bölüme patatesli harç koyun karşılıklı kenarları birleştirin,yağlanmış fırın tepsisine dizin.Ayırdığınız yumurta sarısından sürüp çörekotu serpip yağlı fırın tepsisine dizin.Üzeri kızarana kadar 200 derecede pişirin.Afiyetolsun.
Poğaçanın şeklini anlamayanlar varsa sizi arkadaşım hülyanın sitesine yönlendireyim şekli buradan görebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder