16 Eylül 2009 Çarşamba

İZMİR KÖFTE


Arkadaşlar iki gündür blogumu açamıyordum,bu gün Bloxoo forumda Bloggere Girme Yöntemleri Kesin Çözümler diye bir yazı gördüm,hemen okumaya başladım. mayksenmisin rumuzlu arkadaşımızın yazdığı işlemleri uyguladım :)) ve işte blogumdayım. Blogger'da sitesini açmakta sorun yaşayan arkadaşlar http://www.bloxoo.com/ForumDetay.aspx?discussionid=5190 bu linkten yazıya ulaşıp sizde faydalanabilirsiniz.
İzmir köfte tarifi vereceğim sizlere,köftenin fotoğrafını istediğim kadar net çekemedim ama ben yaptım diye sölemiyorum lezzet süperdiii :)
Malzemeler
500 gr.kıyma
1 ortaboy kuru soğan
1 yumurta
Yarım bayat ekmek içi
tuz,karabiber
Garniyür
4-5 patates
4-5 sivri biber
kızartmak için sıvıyağ
Yapılışı
1. AŞAMA : Bayat ekmek içini bir kaba ufalayın,soğanı soyup rendeleyin,kıyma,yumurta,tuz ve karabiber ekleyip iyice yoğuralım ve uzun parmak şeklinde köfteler yapalım.
2. AŞAMA : Patateslerimizi soyup yıkayalım,elma dilimi şeklinde doğrayalım.
3. AŞAMA : Köftelerimizi ve patateslerimizi ayrı ayrı kızartalım.Fırın kabımızın çevresine patatesleri ortasına köfteleri koyalım.Sivri biberlerimizide kızartıp patateslerin üzerine koyalım.
4. AŞAMA : Tavaya domateslerimizi rendeleyelim,2 yemek kaşığı su ekleyip sulandıralım, tuzunuda ekleyip fırın kabımızdaki kızarmış köftelerin üzerine dökelim.170 derecelik fırında 20-25 dakika pişirelim.Sıcak servis edelim.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder