9 Eylül 2009 Çarşamba

DONDURUCUYA KÖZLENMİŞ KIRMIZI BİBER



Arkadaşlar kırmızı biberin turşunu yaptım,Allah ağız tadıyla yemek nasip etsin ama kırmızı biberin sarımsaklı yoğurtla yada beyaz peynirle rolo halinde sarılmasıda hem servis olarak hemde lezzet olarak çok güzel. 5 kilo kadarda dondurucuya közleyip attım.Bunları kışın nasıl servis edeceğim o zamanki menüme ve ruh halime bağlı :))

Kırmızı biberlerimizi seçerken irilerinden ve düzgünlerinden seçelim.Kırmızı biberlerimizi yıkayıp kurulayalım ve fırın tepsisine dizelim, 180 derecelik fırında közleyelim,közlendiğini anlamak için fırını açıp tepsideki biberlerin bir tanesinin kabuğuna çatalla batırıp bakalım, kabuğu biberden ayrılmış olacaktır.Üzerleri hafif pembeleştiğinde olmuş demektir. Fırından aldığımız biberler elimizin dayanabileceği sıcaklığa gelince yada soğumasını bekleyebilirsinizben.Geride biberiniz kaldıysa ve tekrar fırına biber atacaksanız,bir süre fırının soğumasını bekleyin sonra biberleri atın.Eğer tam kıvamında alabildiysek biberlerin kabukları çok çabuk soyulacaktır fakat çabuk soyulması içinde biberleri fırında çok bekletmeyin,çok kızarttığınız zaman biberlerin içleri çok pişer ve söner.
Kabuklarını soyduğumuz biberleri ikiye ayırın,saplarını ve tohumlarını temizleyin.İkiye ve düzgün ayırabildiğiniz biberleri porsiyonlar halinde ayırın.Ben biberleri genelde iki parça koydum, kışın kullanırken,yoğurtlusunu yapacaksam doğrarım,beyaz peynir saracaksam tüm kullanırım diye.Arada tüm yapamadığım biberler çıktığında onları ayırıp doğradım ve ayrı bir poşete koydum.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder