9 Eylül 2009 Çarşamba

ÇİKOLATA SOSLU İRMİK TATLISI

İrmik tatlısını herzaman çok sevmişimdir, hem yapımı kolay ,hem lezzetlidir.Aniden gelen misafirler içinde kurtarıcıdır.Daha önce iki renkli olanını denemiştim bu seferde çikolata sosu ile denedim buda çok güzel oldu.

MALZEMELER:

1kg.süt
7 yemek kaşığı irmik
14 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya
1 limon kabuğu rendesi
üzeri için çikolata sos

YAPILIŞI:

Sütü bir tencereye alın irmik ,şeker,vanilya ve limon kabuğu rendesi koyup karıştırarak pişirin.Tatlınız kaynayıp, koyulaşıp ,göz göz olunca altını kapatın.İsterseniz bir borcama isterseniz benim gibi tek kişilik kalıplara dökün,soğutun.Ben üzeri için evde bulunan yarım paket çikolata sosunu üzerindeki tarifin yarısını uygulayarak pişiridim.İsterseniz çikolatayı benmari usulü eriterekte dökebilirsiniz.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder