3 Eylül 2009 Perşembe

Annemlerle İftar ve Patatesli Dilim Böreği

Hafta başında annemleri ağırladığım iftar sofrası.. Bu sene "biz ne yiyorsak o" sözüyle annemleri iftara almak geçen seneki kadar zor olmadı.. Başka bir deyişle ancak "fazla tantanaya girmeme" sözünü verip, zeytinyağlı pırasayı annemin getirmesine "peki" deyince bizimkiler iade-i ziyarete gelmeye ikna oldular..

Menüde:
iftariyelik
ezogelin çorbası
çoban salata
patatesli dilim börek
milföyle kaplanmış fırında tavuk (ayrıca yapıp yayınlayacağım)
pilav
pırasa (annem)

İlk defa bu sofra için yaptığım patatesli dilim böreğine öyle bayıldım ki iftarda herkesten sonra ana yemeğe geçebildim.. Tarif Emine Beder'in..

Malzemeler:
3 yufka
2 yumurta
3 çorba kaşığı yoğurt
1 çay bardağı eritilmiş tereyağı ya da margarin (ben sıvıyağ kullandım)
5 orta boy patates (haşlanmış)
tuz
karabiber

Bir kabın içinde eritip soğuttuğunuz margarini (ya da benim gibi sıvıyağı), yumurtaları, yoğurdu, haşlanıp rendelenmiş patatesleri, tuzu ve karabiberi karıştırın. Birinci yufkayı serip üzerine bu harçtan yayın. İkinci yufkayı da bunun üzerine yerleştirip aynı işlemi yufkalar bitene kadar tekrarlayın. 3. yufkanın üzerine de harçtan döküp yufkaları rulo yapın. Ruloyu buzlukta hafifçe soğutup 1 cm. genişliğinde dilimler halinde kesin. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dilimleri dizip önceden ısıtılmış 180' fırında börekler hafif kızarıncaya kadar pişirin.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder