9 Eylül 2009 Çarşamba

Güllaç

Geçen sene aile arası iftar daveti için hayatımda ilk defa güllaç yaptığımda, sonradan, annemin sözüne kulak asmayıp onun söylediği markayı almadığıma pişman olmuştum; bir buçuk kilo süt kullanmama rağmen güllaç yaprakları kuru olmuştu.. Annemlerin ellerine sağlık, çok güzel olmuş diyerek güllaçlarını bitirmeleri pek çok açıdan anlamlıdır benim için. Öyle ki bu seneki güllacı düşüncelere dalmış olarak yaptım.

Markadan başka güllaç yaparken dikkat edilmesi gereken bir başka nokta da tüm yapraklar ıslatılıp servis tabağına alındıktan sonra kalan sütü güllaçların üzerine dökmek yerine, sütte ıslatılıp servis tabağına alınan her kat yaprağın üzerine 1 kepçe süt gezdirilmesi bence..

Benim yaptığım ölçülerle malzemeler: (4 kişilik)
4 yaprak güllaç ( her biri dört çeyrek parçaya bölündü)
1 kg. süt
7 çorba kaşığı toz şeker
fındık (süslemek için)

Süt ve şekeri yayvan bir tencereye alıp ocağa koydum ve süt kaynama noktasına gelmeden ateşten aldım. Dörde böldüğüm yapraklardan sırayla bir çeyrek yaprak alıp tenceredeki süte batırdım, yuvarlak kısmı borcamın iç tarafına gelecek şekilde servis tabağına koydum. Kalan üç çeyrek parçayı da aynı şekilde borcama dizip 1. güllaç yaprağını bitirmiş oldum ve tenceredeki sütten 1 kepçe bu dört yaprağın üzerine gezdirdim. Aynı işlemleri kalan 3 yaprak için de tekrarladım. Güllacı buzdolabında dinlendirip servisten önce üzerini fındıkla süsledim.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder