28 Eylül 2009 Pazartesi

İKİ RENKLİ PASTA

Sevgili arkadaşlarım,öncelikle herkese mutlu bir gün diliyorum.Pastanın tarifini paylaşacağım sizlerle ama aslında pek pastalık bir durumum yok.Malum benim ikizler kreşe başladılar ama o gün bu gündür hastalar,ee onlar hasta olurda küçük hanım dururmu :) küçük kızım Feyzada hasta.Dün akşamdan bu yana ben yediriyorum o çıkarıyor,ben yediriyorum o çıkarıyor ve çook öksürüyor.Bu sabah doktora götürdük,gribal bir durumu var ama acil bir durum olmadığını söledi.Rahatladım tabii ama yinede gözüm onun üzerinde olacağı için ziyaretlerinize bu gün gelemeyebilirim.

Pastaban için
  • 4 Yumurta
  • 3 Kahve fincanı şeker
  • 4 Kahve fincanı un
  • 1 kabartma tozu
  • 1 vanilya
Kreması için
  • 4 su bardağı süt
  • 1 yumurta
  • 3 çorba kaşığı un
  • 1,5 çorba kaşığı nişasta
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 vanilya,50 gr margarin


1.AŞAMA : Kekimiz için yumurta ve şekeri iyice çırpalım, un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip karıştıralım ve bu karışımı eşit olarak iki kaseye bölelim.Birine kakao ekleyelim karıştıralım,diğeri sade kalsın ve yağlayıp un serpiştirdiğimiz aynı boy tepsilere dökelim.175 derecelik fırında pişirelim.
2.AŞAMA : Kremamız için sütü tencereye alalım yumurta,un,nişasta,şeker ve vanilyayı ekleyip çırpma teli ile karıştırarak pişirelim.Kaynamaya başlayıp kıvam alınca şekerini kontrol edelim ben çok keskin tat sevmediğim için bu ölçüdeki şeker miktarı size az gelebilir.Margarini ekleyip eriyinceye kadar karıştıralım.Ocaktan alalım.
3.AŞAMA : Pişen keklerimizi yanda resimde gördüğünüz gibi 3 yuvarlak parçaya ayırın,sonra servis tabağına birer parçasını koyun,kekimizin her katını 1 su bardağı ılık süte karıştırdığımız nescafe ile ıslatalım ve kremamızı dökelim.Üzerini krem şanti ile süsleyelim.

Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder