22 Temmuz 2013 Pazartesi

TAVUK SUYUYLA YOĞURT ÇORBASI


Mübarek Ramazan ayını neredeyse yarıladık bile....
Ramazanın sonu yaklaştıkça üzülüyorum başka hiç bir ayda bu güzelliği yaşayamıyoruz...
Camiler dolup taşıyor insanların çoğunda tatlı bir sakinlik güleryüzlülük ve huzur var...
Elinde imkanı olan az veya çok hayır yapmaya çalışıyor...
Rabbime binlerce şükür olsun bize böyle güzellikler verip  bi haber yaşatmadığı için...
Ramazan sofralarının vazgeçilmezlerinden biride çorbadır daha önce burada tarifini verdiğim yoğurt çorbasını bu kez tavuk suyuyla yaptım..
Tavuk ilgili duyduklarımızdan dolayı eskisi kadar tavuk almıyorum...
Uzun zaman önce tavuklu pilav yapmak için tavuk almıştım tavuğu haşlayıp suyunu plastik bardaklara koydum dondurucuya kaldırdım.....
Çorbanın yapımına geçelim dilerseniz....
1 su bardağı yoğurt
1 yumurta
1 yemek kaşığı tepeleme un
3 su bardağı su
1 su bardağı resimdeki gibi donmuş tavuk suyu
2 diş sarımsak
Zeytinyağ
Tuz
Nane
Tencerinin içine yoğurdu,yumurtayı,unu ve tuzumuzu koyalım tel çırpıcıyla iyice çırpalım...
Daha sonra suyumuzu koyalım  iyice karıştıralım ki çorbamız pişerken yoğurt kesilmesin...
Buzlu halde tavuk suyunuda ekleyip karıştıralım...
Tencerimizi ocağa koyalım karıştırarak pişirmeye başlayalım iki diş sarmısağımızı soyup çorbamıza ekleyelim...
Çorbamız yavaş yavaş koyulaşmaya başlıyacak indirmeye yakın damak tadına göre zeytinyağı ve nane ekleyip biraz daha pişirdikten sonra ocaktan alalım tenceremizin kapağını bir müddet açık bırakalım...
Çorbamız hazır afiyet şifa olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder