24 Temmuz 2013 Çarşamba

SADE MUHALLEBİ


Hayırlı günler tüm ziyaretçilerime...
Tatlıyı çok seviyorum daha hafif ve besleyici olması sebebiyle sütlü tatlıları tercih ediyorum..
Sevgili Cahide bacımda gördüğüm muhallebiyi iftar sofrası için yaptım...
Sade olarak yaptığım muhallebiyi yakında vişnelisini yaparım kısmetse burada yazdığım gibi  bu sene bizde vişne çok revaçta...
Ben ölçüleri azaltarak muhallebimi yaptım...
Tarifimize geçelim dilerseniz...
4 su bardağı süt
4 tatlı kaşığı tepeleme buğday nisaştası
4 yemek kaşığından biraz fazla şeker
Üç su bardağı sütü tencereye döktüm şekeri ekledim tencereyi ocağa koydum biraz karıştırdımki şeker kolay erisin..
Bir bardak sütle nişastayı karıştırdım süt iyice ısınınca sütle karıştırdığım nişastayı karıştırarak tenceredeki sütün içine ilave ettim...
Tel çırpıcıyla karıştırmaya devam ettimki muhallebi topaklanmasın...
Biraz daha pişirip göz göz olup muhallebi kıvamına gelince ateşten alıp kaselere paylaştırdım..

Afiyet şifa olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder