26 Temmuz 2013 Cuma

MAYALI POĞAÇA


Hamur işleri bizim evde sevilerek yenir Ramazan oluncada daha bir tüketilir......
Sevgili Denizin sayfasından aldım poğaça tarifini ilk yaptığımda bir kaşık yoğurt koymuştum ikinci defa yaptığımda sahur telaşından (sanki hiç unutkan değilmişim gibi)yoğurt koymayı unuttum...
Yoğurt mayalı hamur işlerinde lezzeti artırıyor...
Tarifimize geçelim dilerseniz...
5 su bardağı un
Yarım paket instant maya
1 tatlı kaşığından biraz az şeker ve tuz
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
Ilık su
İç harcı için.
Haşlanmış patates,çökelek,maydanoz
Üzerine.

Yumurta sarısı
Bir çimdik şeker
Beş bardak unu derin bir kaba eledim...

Tuz ve şekeri una karıştırdım....
Unun kenarına mayayı karıştırdım....
Unun ortasını havuz gibi açıp sıvıyağ ve süt ekledim azar azar ılık su ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar yoğurdum...
Hazırladığım hamurun üzerine nemli bir bez örterek bir saat kadar beklettim...

Bu arada iç harcı hazırladım...
Haşladığım patatesleri rendeledim maydanozu ve çökeleğide ekledim iç harcım hazır....
Mayaladığım hamurdan mandalin büyüklüğünde parçalar koparıp elimle açabildiğim kadar açtım iç malzemeden koydum ister poğaça şekli verin isterseniz yuvarlak yapın ben her iki şekildede yapıp tepsiye dizdim...
Yumurta sarısı ve şekeri karıştırıp poğaçaların üzerine sürdüm tepside yaklaşık yarım saat kadar mayalanmasını bekledim ısıtılmış fırında pişirdim...

Afiyet şifa olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder