29 Temmuz 2013 Pazartesi

ŞEFTALİ REÇELİ NASIL YAPILIR


 Hayırlı,huzurlu,sağlıklı bir hafta dilerim hepimize...
Geçenlerde pazardan şeftali aldım birazınıda reçel yapmak için kullandım....
Çok fazla reçel yapmadım yiyip tüketebilceğimiz kadar yaptım...
Hem şeftali hemde vişne reçeli yaptım bu gün şeftali reçelinin tarifini vereceğim kısmetse vişne reçeli tarifinide yakında yayınlarım İnşaAllah...
Tarifimize geçelim dilerseniz....
2 tane büyük şeftali
1,5 bardaktan biraz fazla şeker (fazla tatlı sevmiyorsanız biraz azaltın)
1 tane limon tuzu
Şeftalilerin kabuklarını soydum minik minik doğradım çok fazla küçük parçalara ayırmadımki kaşığa gelebilsin...

Doğradığım şeftalileri tencereye  koydum üzerinede toz şekeri ekledim ertesi güne kadar beklettim...
Ertesi gün tencereyi ocağa koydum ocağın küçük gözünde orta ateşte kaynayana kadar tuttum..
Kaynayınca ocağın altını biraz kısıp pişirmeye bıraktım kıvamını kontrol etmek için ara ara tahta kaşıkla karıştırdım....
Ocaktan almaya yakın limon tuzunu ekledim...
Benim yaptığım reçelin ölçüsü az olduğundan olsa gerek  üzerinde çok fazla köpük oluşmadı...
Reçelin rengi değişip kıvamı koyulaşınca kapattım...
Soğuyana kadar tencerede tuttum daha sonra cam kaseye boşalttım...
Afiyet şifa olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder