24 Eylül 2012 Pazartesi

ŞEFTALİ REÇELİ


                                    ŞEFTALİ REÇELİ

ŞEFTALİ REÇELİ

MERHABALAR CANLARIM,HEPİNİZE REÇEL TADINDA GÜZEL BİR HAFTA DİLİYORUM:))
sizlerle üst üste reçel tarifleri paylaşıyorum ama inanın kendimi zor tutuyorum çeşit çeşit meyveleri görünce mevsimi geçmeden ondan da bundan da hiç olmazsa yarımşar ya da birer kilo yapayım diyorum:)

6 adet orta boy yaklaşık 1 kg şeftali,

2,5 su bardağı şeker,

2,5 su bardağı su,

1 çay kaşığı tereyağı(köpürmesini ve taşmasını önlemek için),

......1 limonun suyu

şeker,su ve tereyağı kaynatılır,bu arada şeftaliler yıkanır,kabukları soyulur,isteğe göre dilimlenir,ben önce 4 e sonra her dilimi 3 e böldüm,kalınlıkları çok uygun oldu:)

kıvamı gelen şerbete şeftali dilimleri atılır,arada bir yavaşça karıştırılır,pişince limonun suyu ilave edilip1-2 taşım daha kaynatıp ocak kapatılır,

*reçel sıcakken temiz ve kuru cam kavanoza konur soğuyunca kapağı kapatılır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder