18 Eylül 2012 Salı

ELMA REÇELİ(HİBİSKÜSLÜ,KABUK TARÇINLI VE KARANFİLLİ)





HİBİSKÜSLÜ TARÇINLI VE KARANFİLLİ ELMA REÇELİ

Merhabalar,selamlar,sevgiler benden hepinize :)

mevsim itibariyle evlerde kış hazırlıkları devam ediyor,herkes kendi zevkine,bütçesine,damak tadına ve sağlığına göre bir şeyler hazırlamaya çalışıyor, ALLAH cc hepimizin evinin bereketini artırsın,yaptıklarımızı sağlıkla ve huzurla yemeyi ve yedirmeyi nasip etsin(amin)

buzdolabında uzun süredir bekleyen kabukları büzüşen 5 adet sarı golden elmayı reçel yaparak değerlendirdim,içine renk versin diye de hibisküs yaprakları attım

ilk kez yaptığım elma reçelini çok fazla beğendik en kısa zamanda tekrar yapmak istiyorum:)

malzemeleri:

5 adet elma,

3 su bardağı su,

3 su bardağı şeker,

1 yemek kaşığı hibisküs yaprağı(isteğe bağlı),

yarım çay kaşığı limon tuzu(evde limon kalmamıştı),

2 adet kabuk tarçın(isteğe bağlı),

8-9 adet karanfil(isteğe bağlı)

yapılışı:

önce elmaların kabuklarını soyup küp şeklinde doğrayarak su içine koydum elmalar kararmasın diye

su,şeker,hibisküs yaprakları,karanfil ve tarçını birlikte kaynattım,

rengiyle kokusuyla harika bir şurup oldu:))


elmaları içine ilave edip reçel kıvamına geldiğinde limon tuzunu koyup 1-2 taşım daha kaynattım ve ocağı kapattım

kesinlikle tavsiye edebileceğim çok lezzetli bir reçel oldu

NOT:isteyen tarçın kabuklarını,karanfilleri ve hibisküs yapraklarını önceden çıkarabilir kokusu ve lezzeti ağırlaşmasın diye,ben bu kokuları sevdiğim için en son çıkarıp attım*

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder