15 Eylül 2012 Cumartesi

KREMALI ZEBRA KEK


Selamlar arkadaslar uzun bir zamandan beri  bloğumu güncelleyemedim Allahın izniyle şimdi burdayım kaldığım yerden devam edeceğim İnşaAllah...
Nasıl olucak ne zaman olucak derken okullar açıldı Rabbim evlatlarımıza zihin açıklığı ihsan eylesin kazalardan belalardan muhafaza buyursun..
Bebek tebriğine giderken zebra kek yaptım kek hamurunu iki katı yaparak ev halkı içinde süpriz kek hazırladım.. Sizde değişik kremalı kek tarifi arıyorsaniz buyrun tarifimize bakalım...

6 yumurta
2 su bardagi tozşeker
2 su bardağı süt
2 çay bardağı sıvıyağ
2 paket kabartma tozu
4,5-5 su bardağı kadar un(Ortalama)
2-3  yemek kaşığı kadar kakao(Kakaonun cinsine göre)
Krem şanti
Şantiyi hazırlamak için süt
80 Gram kadar çikolata
Önce şeker ve yumurtaları iyice çırptım süt ve sıvıyağıda ekleyip mikseri en düşük ayarda kısa bir süre çalıştırdım..
 Yaklasik dört su bardaği kadar unu ve kabartma tozunuda ilave ettim kabaran hamuru söndürmeden unu kıvama bakarak ekledim klasik kek hamurumu hazırladım.....
Hamurun yarısını ayrı bir kaba aldım içine kakao ve biraz süt ilave edip çırptım...
26 cmlik kalıbın  tam ortasından başlayarak bir kepçe sade hamuru döktüm hamurun tam ortasina kakaolu hamurdanda bir kepçe döktüm böylece hamurların yaklaşık 3/2 sini kalıba boşalttım ısıtılmiş fırında pişirdim...

Kek hamurundan 26cmlik ve 18cmlik iki tane kek yapmış oldum..




(Kalan hamurun sade kısmını 18 cmlik kalıba boşalttım daha sonra üzerine kakaolu hamuruda döktüm arzu ederseniz ebruli bir görüntü vermek için kürdanla hafif karıştırın  böylece ikinci kekimide hazırlayıp pişirdim..Allahın izniyle en kısa zamanda süpriz olan bu kekimide yayınlayacağım)
Zebra keki süslemek için şantiyi sütle çırpıp hazırladım dolapta beklettim...
Daha sonra soğuyan kekin üzerine sürdüm çikolatayı iki üç kaşık suyla benmari usulü erittim çikolata ılık hale gelince sıkma torbasına koydum ince duyla çikolatayla kekin ortasından başlayarak yuvarlak daireler yaptım çikolata donmadan kürdanla çikolatanın üzerinden geçerek şekiller çizdim.. 
Not: Bu tarif benim sürekli yaptığım klasik kek tarifimdir bazen içine bir kaşık yoğurtta eklerim bu kekimi yapalı uzun bir zaman olduğu için yoğurt ekleyip eklemediğimi hatırlamıyorum kek hamuru koyu gelirse yoğurt ekleybilirsiniz
Selametle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder