14 Eylül 2012 Cuma

paşa turşusu -tercümede anlamı bu


Bu sevdiğim turşulardan,yemesi de güzel ,benim için önemli olan kavanozları kaynatmaya gerek kalmaması ,istediğim sebze  ile yapılması ,tembel paşa turşusu.

MALZEMELER :
-karnıbahar -büyük baş-ÇİÇEKLERİ KÜÇÜK KOPARILACAK
-salçalık biber (kambi)-3 kg.-KÜÇÜK KESİLECEK
-rendelenmiş havuç-2 kg.
-6 ölçü su
-2 ölçü sirke
-2 ölçü sıvı yağı
-1 ölçü tuz
-2 ölçü toz şeker 
-tane karabiber
-defne yaprağı

YAPILIŞI:
-yağı,sirke,tuz,şeker,defne,kara biber ,su kaynatılır
-bu suda ben önce salçalık yağılı biber için biber haşladım 
-sebzeler haşlanır su yeniden kaynamaya başlayana kadar 
-ben önce biber,karnı bahar,en son havuçları haşladım,karıştırdım,küçük kavanozlara doldurdum,suyu kaynar hale getirdim
-kavanozun kıyısına kadar biraz su ilave ettim
-yeni yıkanmış kapak ile sıkıca kapattım,kavanozları ters çevirdim soğuyana kadar .
-soğuduktan sonra kavanozları çevirip bakarım,kapakların hepsi göçük ise işlem tamamlanmıştır .
-en az 1 ay açmamak lazım ,durdukça hala turşu olgunlaşıyoru,test edilmiştir .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder