21 Haziran 2010 Pazartesi

HAŞHAŞLI LİMONLU KEK VE TATİL

Hafta sonu yine gezmelerdeydim,şehir dışına çıktım orda yemek için bu keki yaptım.Baktım sitemde tarifi yok sizlerle de paylaşmak istedim.
Haşhaşlı ,limonlu tatları seviyorsanız sizde deneyin derim.
Sizleri kekimle başbaşa bırakıyorum bir kaç gün sonra kısa bir tatile çıkıyorum işlerimi tamamlamam gerek temmuzun 12 sinde dönücem o zamana kadar kendinize iyi bakın ,sevgiyle kalın.
MALZEMELER:
4 adet yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 limon kabuğu rendesi
3 yemek kaşığı limon suyu
1 paket kabartmatozu
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı haşhaş
2,5 su bardağı un
YAPILIŞI:
Oda ısısındaki yumurtaları bir kaseye kırın ,şekeri katıp çırpın.Krema kıvamına gelince yoğurt (isterseniz sütte olabilir) ve sıvıyağ katıp yine çırpın.Limon suyu ve limon kabuğu rendesi katın
haşhaş ekleyin çırpın.Unu ,kabartmatozu ve vanilyayı eleyerek karışıma ekleyip tekrar şırpıp karışımı margarinle yağlanmış kek kalıbınıza dökün.170 derecedeki fırında 40-45 dakika fırının kapağını hiç açmadan pişirin.Keke bıçak batırdığınızda kek bıçağa yapışmıyor bıçak temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.Fırından çıkarıp biraz soğutup kalıptan çıkarın.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder