10 Kasım 2008 Pazartesi

Pelin'in Vişneli Kakaolu Keki ve Vişne Likörüm

Pazar kahvaltısından sonra tatlı olarak ne ikram edeceğimi düşünürken aklıma kısa zaman önce hazır olan vişne likörümün süzüp dolaba kaldırdığım mis gibi tarçın ve karanfil kokulu vişne taneleri geldi.. Bu vişneleri kullanarak kek yapmayı düşündüm ve sevgili Pelin'in çikolatalı vişneli kekini denemeye karar verdim..


Orjinal tariften farklı olarak badem ezmesi ve parça çikolata kullanmadım, üzerini -bu seferlik- çikolatalı sos ile de kaplamadım.. Yine de sonuç muhteşemdi.. Bir dahaki yapışımda soslu olarak da deneyeceğim.. Benim yaptığım şekliyle tarif;

Malzemeler:
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
4 çorba kaşığı kakao
2 çay bardağı vişne

Yumurtaları mikserle iyice çırpıp şekeri ilave edin ve çırpmaya devam edin. Kıvam alınca yoğurdu ve sıvıyağı da ekleyip biraz daha çırpın. Unu,kakaoyu,kabartma tozunu ve vanilyayı elekten geçirip karışıma ekleyin. Kaşıkla karıştırın. Çekirdeklerini çıkardığınız (bu aşamada önlük takmanızı tavsiye ederim) vişneleri unlu karışıma ekleyip 1-2 kere kaşıkla çevirin. Yağlayıp unladığınız fırında kabında önceden 180' ısıtılmış fırında pişirin.

Bu nefis keke türk kahvesinin yanında vişne likörü eşlik etti. Önce sevgili Yosunbuka'da görmüştüm, temmuzun ortasıydı, vişne ve nane likörü hazırlıklarından bahsediyordu. Camın önünde güneşlendikleri fotoğraf o kadar hoşuma gitmişti ki, ben de yapsam diye düşündüm. Aradan bir ay geçti ki, sevgili Gülden kendi nefis vişne likörü hakkında yazdı. Her ikisine de sordum, geç kalmış sayılmazdım, 19 Ağustos'ta doldurdum vişnelerimi kavanoza ve balkonda güneş alan bir yere yerleştirdim.

Malzemeler:
vişne
toz şeker
4-5 kabuk tarçın
1 avuç karanfil
30 ml. votka

Büyük bir kavanoza (ben 5 kg.lık kullandım) saplarını ayıklayıp iyice yıkadığınız ve çekirdeklerini çıkarmadığınız vişnelerden bir sıra dizip üzerine toz şeker dökün ve bu şekilde vişneler bitene kadar bir kat vişne, bir kat toz şeker ekleyin. Kavanozu kapatıp güneş alan bir yerde 1 ay bekletin. Bir ay sonunda tülbentin içine koyduğunuz tarçın ve karanfilleri de karışıma ekleyin ve 1 ay daha güneşte bekletin. 2. ayın sonunda vişneleri ve tülbenti kavanozdan süzgeçle alıp sıvı karışıma votka ekleyin. Vişneleri likörü ikram ederken bardaklara birer tane koyarak ya da kek ve pastalarınızda kullanarak değerlendirebilirsiniz.. Bu yaz kilolarca vişne almayı unutmayın sakın!

Afiyet olsun!

Not: Sevgili Pelin, Yosunbuka ve Gülden güzel tarifleriniz için bir kez daha teşekkür ederim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder