9 Kasım 2008 Pazar

Arkadaşlarla Pazar Kahvaltısı

Pazar sabahı erkenden kalkıp hazırlıklara başladım, kahvaltıya arkadaşlarımız gelecekti.. Kullanacağım tabakları, sofranın genel görünümünü ve menüyü cumartesi akşamı başımı yastığa koyunca düşünmeye başlayıp uyumadan önce hepsiyle ilgili karar verdiğimden her şeyi yetiştirebileceğime inanıyordum. Ne de olsa işin en zor kısmını atlatmıştım..


Kahvaltılıklardan başka kuymak, Pelin'in çikolatalı vişneli keki (her ikisinden de bir sonraki gönderide bahsedeceğim) ve babamın bayramda yaptığı tava böreğinden yaptım. Teflonda pişerken öyle nefis kabarıyor ki görüntüsü mü yoksa etrafa yaydığı koku mu daha güzel bilmiyorum. Ben burada sadece görünütüsü paylaşıyorum, siz yaparsanız kokusuyla da kıyaslarsınız..Gelelim tarife..

Malzemeler:
2,5 yufka
2 yumurta
3 çorba kaşığı yoğurt
3 çorba kaşığı zeytinyağı
2 çorba kaşığı su

Harcı için:
domates (küp küp doğranmış)
beyaz peynir
kekik

Hafif yağladığınız yuvarlak teflon tencereye bir yufkayı serin, fazla yufka kenarlardan dışarı sarksın. Yumurta, yoğurt, yağ ve su karışımından yufkanın üzerine 1-2 kaşık döküp kaşığın tersiyle yayılmasını sağlayın. İkinci yufkayı elinizle gelişigüzel parçalayıp bir kısmını soslu karışım sürdüğünüz yufkanın üzerine bir kat dizin. Bu yufkalara tekrar soslu karışım gezdirin ve küp küp domatesleri serpin. İkinci yufkadan kalan parçaları üzerine örtün ve sostan dökün. Ufaladığınız beyaz peynirleri de bu katın üzerine serpin. Kalan yukfanızı da parçalayıp üzerine örtün ve sostan gezdirin. Son olarak tavanın kenarından sarkan yufkayı içeri toplayarak böreğin üzerini örtün. Kalan sosu üzerine gezdirin. Büyük göz ocakta en kısık ateşte, teflonun altına amyant koyarak pişirin. Bir yüzü kızarınca kapağın üzerinde ters çevirip -anne'ciğim hiç zorlanmadan yapabiliyorum!- diğer yüzünü de pişirin.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder