13 Kasım 2008 Perşembe

Kuymak

Kuymak.. Bu nefis lezzeti ilk defa Karadeniz'de tatmış, hayran kalmış ve Trabzon'da İlker'den aldığım tarifi eve gelince denemiştim. İlk denemem umduğum gibi sonuç vermedi, en büyük sebebi de ne mısır unumun, ne tereyağımın ne de peynirimin Karadeniz'den olmayışıydı. Ama pes etmedim ve araştırmaya devam ettim. Sevgili Yasemin kuymağın mutlaka sütle yapılması gerektiğini söylüyordu. Ben de pazar günü
Yasemin'in tavsiyesine uydum ve birincisinden çok daha lezetli bir kuymak yaptım.

Elde ettiğim tecrübelere göre iyi bir kuymak yapmak için gerekenler:
  • mümkünse malzemelerin Karadeniz'den gelmiş olması
  • bol tereyağı (3-4 kişi için en az 125 gr. tereyağı)
  • su yerine süt
  • bol peynir
  • kişi başına bir çorba kaşığı mısır unu
  • topaklanmaması için mısır ununu tel çırpıcıyla karıştırmak
  • bakır tava

Peki ben nasıl yaptım? Tereyağını tavada erittim, mısır ununu tavaya alarak kokusu çıkana kadar çok iyi karıştırdım. Sütü, beşamel sosta olduğu gibi, yavaş yavaş ekleyerek karıştırmaya devam ettim. Kıvam alınca kaşar peyniri içine ekledim. Bir iki kez karıştırıp pişmeye bıraktım. Tereyağı üste çıkınca altını kapayıp sıcak sıcak servise sundum.

Sizlerin de bu konudaki fikirlerinizi ve tecrübelerinizi merakla bekliyorum..

Afiyet olsun!

Not: Karadeniz'de kuymak tavası hep çukur bir tabağın içine oturtulmuş olarak servis ediliyordu, ben de öyle yaptım..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder