28 Ocak 2011 Cuma

YAĞSIZ REVANİ



YAĞSIZ REVANİ


8 adet yumurta,
1,5 su bardağı toz şeker,
1,5 su bardağı irmik,
2 su bardağı un,
2 adet kabartma tozu,
2 adet vanilya

ŞERBETİ İÇİN:

7 su bardağı toz şeker,
8 su bardağı su,
1-2 damla limon suyu


Nefis bir tatlı,üstelik içinde yağ yok ,bu yüzden de tercih edilen bir tatlı
Bu ölçüler bize çok geleceği için ben yarısını hazırladım,kısa sürede tükettik:))
Bu tatlı çok acele yapıldı,yapılmasının da önemli bir sebebi vardı:)
Biz ikimizde genelde tatlı yapmamaya ve yememeye çalışıyoruz(işte bu yüzden de fidan gibiyiz:))))))))))))))))
Kullandığım kortizonlar yüksek dozda olduğundan bir müddet sonra vücudumda ve yüzümde şişlikler oluştu,albümü yok etmek için verilen ilacı içmeye başladıktan sonra halsizlik, iştahsızlık vs vs olunca yataktan kalkamadım:((
sebep: vücudumdan sıvı kaybı fazla olunca eksikliği yine vücut dilim bana anlattı
aniden şerbetli tatlı yemek istedim ama öyle böyle değil:) eşim gidip 2 çeşit tatlı aldı 1 çay kaşığı aldım ııııııh şerbetli olsun ama ağdalı olmasın deyince tekrar gidip 2 çeşit daha aldı (sağolsun) 1-2 çatal yiyince açılamayan göz kapaklarım bile hemen açıldı yüzümün rengi normale yakın hale geldi,biz çok sevindik
ben bu tatlıları da yemedim kendimiz yapalım temiz olsun deyip birlikte pişirdik
saat kaçta biliyormusunuz???? saat 00.30 da:)))))
bunları niye yazdım bilmiyorum genelde kendimden yaşantımdan pek bahsetmiyordum, ilk defa bu kadar uzun yazdım galiba

gelelim tatlımın yapılışına:

şerbet için su ve şeker kaynatılır,limon suyu ilave edilir,ılıması beklenir
REVANİ için:
yumurtaların sarısı ve beyazı ayrılır,
beyazları bir fiske tuz ile köpürene kadar çırpılır,
sarıları konur,mikser çıkarılır tahta kaşıkla yavaş yavaş karıştırılır,
diğer malzemeler de ilave edilerek karıştırılır,az yağlanmış fırın kabına konur,
ön ısıtmalı 180 c fırında pişirilir

NOT:HER İKİSİ DE ILIYINCA ŞERBETİ DÖKÜLÜR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder