21 Ocak 2011 Cuma

BEZELYELİ KÖFTE


FIRINDA BEZELYELİ KÖFTE


Bugün akşam yemeği hazırlamaya başlayınca son kullanma tarihi geçmek üzere olan bezelyeyi de malzemelerin arasına alınca ne yapsam nasıl yapsam da çok lezzetli bir yemek pişirsem derken ortaya bu nefis köfteler çıktı :)),
üstelik eşim salça soslu biraz da sulu yemekleri çok seviyor,onun ağzına layık oldu,çok çok beğendiğini söyledi,ben de mutlu oldum tabiki:))

KÖFTE İÇİN:
kıyma,
az bayat ekmek içi,
1 soğan,
1 diş sarımsak,
1 yumurta,
maydanoz,
karabiber,kimyon,yenibahar ve tuz

Eşim tarafından özleşene kadar yoğurulan köfte harcından büyükçe (yaklaşık 3 köfte büyüklüğünde) parçalar alıp avucumda inceltip yuvarlak şekle getirip ortasına 2 tatlı kaşığı haşlanmış bezelye koyup kapatıp yuvarladım,
Az yağda kısa süre kızartıp fırın kabına koydum,
Bezelyeleri köftelerin arasına koydum,
Domates salçasını köfteden artan az yağla kavurup üstüne 2 su bardağı kadar sıcak su koyup köftenin üstüne döktüm,
En son her köftenin üstüne fındıktan küçük parça halinde tereyağı koyup fırında pişirdim

**Biz çok beğendik,çok lezzetliydi,tavsiye ederim**

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder