31 Ocak 2011 Pazartesi

CEVİZLİ UN KURABİYESİ

Herkese mutlu haftalar

Bugün size dün yaptığım kurabiyelerimin tarifini vericem.Ağızda dağılan harika bir kurabiye tarifi isterseniz bunlar tam sizlik.Tarifi arkadaşım gönül den aldım.O minik minik yapmıştı ben biraz daha büyük tuttum.Minik minik olsun isterseniz hamurdan nohut kadar parçalar koparın benimki gibi isterseniz biraz daha büyük koparıp yuvarlayıp tepsiye dizin.Gönüle beni bu lezzetle tanıştırdığı için teşekkür edip tarife geçiyorum.

MALZEMELER:

2 su bardağı un
1 su bardağı pudraşekeri
1/2 su bardağı ince çekilmiş ceviz
1/2 su bardağı erimiş soğumuş margarin
1/2 su bardağı erimiş soğumuş tereyağı
1/2 paket kabartmatozu
üzeri için pudraşekeri

YAPILIŞI:

Un, pudraşekeri ,ceviziçi ,erimiş soğumuş yağlar ve kabartmatozunu derin bir kaba alıp yoğurun.Üzerini nemli bir bezle örtüp 20 dakika buzdolabında bekletin.Çıkarıp misket kadar parçalar koparın yuvarlayıp yağlı kağıt serili tepsiye dizin.Benimki gibi nohuttan daha büyük yuvarlaklar yaparsanız bu boyda 55 adet kurabiye çıkıyor.Önceden 180 derecede bir kaç dakika ısınmış fırında 20 dakika kadar pişirin.Fırından çıkan kurabiyeler biraz ılınınca pudraşekerine bulayın.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder