22 Ocak 2011 Cumartesi

MARSWALOVLU MİNİK KEKLER VE HELAL JELATİN BULMA ÇABASI


MARSWALOVLU MİNİK KEKLER VE HELAL JELATİN BULMA ÇABASI
Selamlar arkadaşlar pepelada gördüğüm marshmallowlu keklerin görüntüsünü pek beğendim bende yapayım istedim amma velakin jelatin bulmak daha doğrusu helal üretim jelatin bulmak pek bir zormuş.Size kısaca jelatin maceramı anlatayım.
Bizim buralarda fazlaca bulunan baharatçılardan birine gittim.
-Toz jelatin varmı ?
-Abla bugün yok ama akşam üstü gelir!
Üç gün sonra bir daha gittim ama içimde bir türlü rahat etmiyor alacağım jelatin konusunda kaynağı nedir diye.
-Jelatin geldimi?
-Yok abla gelmedi bu gün gelicek!
-Ben bir şey sormak istiyorum jelatinlerin bir kısmı yasak hayvandan üretiliyormuş sizdekinin kaynağı güvenilirmi?(Saflık bende satıcıda yok abla ben haram mal satıyorum diyecek)
-Yok abla bunların hepsi bir, hayvandan falan üretilen yok bütün jelatinler bitkisel.
Anladımki bu satıcının jelatinle ilgili pek bir bilgisi yok,ordan çıktım başka bir baharatçıya gittim.
-Toz jelatin varmı?
-Var abla.
-Markası nedir?İthalmi güvenilirmi?
-Abla biz bir çok ürünümüzü aynı yerden alırız elli yıllık kuruluş inançlı insanlar helaldir heralde!
Tabiki ordanda almadan çıktım,eve geldim nette uzunca bir araştırmadan(bu kısmı kısa kesiyorum) sonra jelatin satan bir iki site buldum bir dizi mailden sonra akın pastacılıkta karar kılıp oradan aldım.
Ve nihayet tarifi denedim.
Her zaman güvenerek yaptığım kekimden ölçüleri azaltarak yaptım.Minik kalıplara az az koydum.
1 su bardağı sütle 75-80gr şantiyi çırptım.(evde 1kglık şanti var ondan kullandım)
1 yemek kaşığı jelatini 3/4 su bardağı sıcak suda erittim.
Ilıyınca şantiye ilave edip bir süre çırptım,acemiliğimdenmidir bilemedim pepelamın dediği gibi çok çabuk donmadı.
Biraz donması için beklettikten sonra keklerin üzerine sıktım.Biraz donduktan sonra benmari usulü erittiğim 120-130 gram bitter çikolataların içine 1-2 kaşık sıvıyağ koyup karıştırdım kekleri çikolataya batırıp donmalarını bekledim.
*Marshmallowlu karışım bana biraz tatsız geldi şantinin içindeki şeker yeterli olmuyor tavsiyem jelatini eklerken 1-2 kaşık pudra şekeri eklemeniz.
*Ben Marshmallowun bir kısmın bisküvilerin üzerine sıktım ,çokta şeker oldular.
Evet benden bu kadar arkadaşlar sağlıkcakla kalın.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder