27 Ocak 2011 Perşembe

BAYAT EKMEKTEN LAVAJ YAPIMI


BAYAT EKMEKTEN LAVAJ YAPIMI
Selamlar arkadaşlar cumanız mübarek olsun.Bizim evde ne yazıkki bayat ekmek çok oluyor bu tarifi bulduğuma pek memnun oldum.
Tarifi sevgili Hümeyradan aldım,yapımıda oldukça basit ben tarifi biraz değiştirdim,tarifin orjinali burada.Bu ölçülerle fazla miktarda lavaj oluyor arzu ederseniz ölçüleri azaltıp deneyin.
Yaklaşık yarım bayat ekmek
1 çay bardağı ılık su
Ortalama 1 tatlı kaşığı kuru maya
Un
Bir çay bardağı ılık suyun içinde mayayı erittim.Bayat ekmeği suyun içinde yumuşattıktan sonra elimle sıkarak alıp yoğuracağım kabın içine ufaladım.Maya,aldığı kadar un ve biraz tuzla hamur yaptım.
Biraz mayalanmasını bekledim,portakal kadar parça alıp merdaneyle açtıp hafif yağlanmış teflon tavada altlı üstlü pişirdim.
Ben iç olarak tavuk sote koyup rulo yaptım.
Yapacak olanlara kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder