22 Aralık 2010 Çarşamba

KAHVALTI SOFRASI -1

Herkese kucak dolusu sevgiler

Yoğun geçen haftasonunda evimize gelen misafirlerimiz için hazırladım bu kahvaltı soframı.
En sevdiğim öğündür kahvaltı .Uzun uzun sohbetler eşliğinde zaman nasıl geçer ,kahvaltı nasıl biter anlamam yine zaman nasıl geçti anlamadım.Masamızda kahvaltılıkların dışında misafirlerin getirdiği haşhaşlı lokum, açma, birçok baharattan oluşan bizim furumbo dediğimiz kahvaltılık toz ,ayrıca resimlemediğim pastırmalı omlet vardı.

Masamızdan furumbonun tarifini vereceğim bu gün size.






FURUMBO
MALZEMELER:
1 çay bardağı susam
1 çay bardağı ceviziçi
1 çay bardağı ince bulgur
1 çay bardağı kekik
biraz kırmızıpulbiber,kırmızıtozbiber ve karabiber
tuz
YAPILIŞI:
Susam ,ceviziçi, kekik ve bulguru ayrı ayrı teflon tavalarda kavurun.Ceviz içini elinizle biraz ovalayıp koyu kabuklarının birazını dökün.Hepsini bir robotta çekin yada değirmende de çekebilirsiniz.Daha sonra karışıma göz kararı karabiber,kırmızıpul ve toz biberi katın.Karışımı havanda biraz dövün.Bu şart yoksa bulgur tam kıvama gelmiyor.İçine biraz tuz katıp karıştırıp servis tabağına alın. Ekmeğinizin üstüne döküp döküp afiyetle yiyin.Ben ekmeğime önce zeytinyağ döküp sonra bu karışımdan döktüm harika oldu.Tuzunu ve acısını damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz bu yüzden ölçü vermedim.
Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder