23 Aralık 2010 Perşembe

EKLER PASTA


EKLER PASTA
Selamlar, sevgiler arkadaşlar hepimizin cuması mübarek olsun.Ekler pasta bizim evde çok sevilir her yaptığımda güzel olan garantili bir tariftir.Şimdi sıra tarifimizde.
250 ml su
125 gram un
bir çimdik tuz
80 gr margarin
2 yumurta
Tencereye suyu ve margarini koyup kaynattım.Unu tencerenin içine boşalttım tahta kaşıkla karıştırarak hamur toparlalana kadar kısık ateşte pişirdim.Hamur soğuyunca mutfak robotunun içine koydum.
Önce 1 yumurtayı daha sonra 2. yumurtayı yedirdim,sıkma torbasıyla yağlı kağıt serili tepsiye duy takmadan ekler şeklinde ,bir kısmınıda duy takıp şekilli sıktıp önceden ısıtılmış fırında pişirdim.
Kreması
2,5 su bardağı süt
3 yemek kaşığı kaşığı un
2,5 yemek kaşığı toz şeker
Hepsini karıştırıp pişirdim arada bir karıştırarak soğuttum.
Çikolata sosu..
1 su bardağı su ve süt karışımı
1 kahve fincanı toz şeker
1 tatlı kaşığı margarin
1 çorba kaşığı kakao
1 tatlı kaşığı tepeleme nişasta
60 gr çikulata
Margarin ve çikulata dışındaki malzemeleri karıştırıp,pişirdim.Ocaktan almaya yakın margarin ve çikulatayı ilave ettim.Eriyene kadar karıştırdım.Soğuyan profeterolleri ikiye ayırıp içlerine birer kaşık kremadan koydum.Tabağa dizip üzerlerine çikolata sosundan gezdirdim.
Ekler pastalarımı şantiyle süsledim.
Sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder