29 Aralık 2010 Çarşamba

2011 YILBAŞI KURABİYELERİ & KAKAOLU KURABİYE

2011 Yılbaşı Kurabiyeleri



Geçtiğimiz hafta evde çocuklarına yılbaşı partisi verecek arkadaşıma hediye etmek üzere kurabiye yapmaya karar verdim. Ama itiraf ediyorum baya paslanmışım. Koca göbeğimle 30 kurabiyeyi süsleyene kadar hayli yoruldum. Halbuki çok da basit modeller seçtim özellikle ama yoruldum işte :) Ama olsun, herşey çocuklar gülsün diye ... O güzel gözleri ışıldasın diye...

2011 Yılbaşı Kurabiyeleri

Kurabiyelerin hamurunda Yasemin'in sıkça kullandığı tarifi uyguladım bu sefer. Genellikle ya sable ya da zencefilli kurabiye hamuru ile yapıyordum, kakaolu olarak bu tarif hayli hoşuma gitti.

2011 Yılbaşı Kurabiyeleri

Kakaolu Kurabiye

Malzemeler:

  • 250 gram tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • 4 su bardağı un (Hepsini bir anda koymuyoruz)
  • ½ su bardağı buğday nişastası
  • 1 çimdik tuz
  • 1 çay kaşığı karbonat

Yapılışı:

  • Yağ ile pudra şekerini krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz. Yumurtayı da ilave edilerek çırpılmaya devam ediyoruz.
  • Kakao hariç, karbonat, tuz, nişasta ve yalnızda 3 bardak unu beraber eleyerek yumurtalı karışıma ekliyoruz. Biraz bütünleşmesini sağladıktan sonra kakaoyu ekliyoruz.
  • Son 1 bardak unu hamurun kıvamına göre yavaş yavaş ilave ediyoruz. Orta yumuşaklıkta bir hamur elde edeceğiz.
  • Hamur hazır olduktan sonra buzdolabından en az 30 dakika dinlendiriyoruz.
  • Dinlendirdikten sonra merdane ile açarak istediğimiz şekildeki kalıplarla keserek 175 derecede önceden ısıttığımız fırında en fazla 10-12 dakika pişiriyoruz.


2011 Yılbaşı Kurabiyeleri



2011 Yılbaşı Kurabiyeleri


Afiyetle & sağlıkla,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder