3 Mayıs 2008 Cumartesi

Peksimetli Mikanos Salatası (En Güzel Salata Yarışması -1)


Geçen hafta iş dönüşü, soluğu mutfakta aldığımda aklımda tek bir şey vardı: salata!

Mutfak çekmecesinden Sevgilim, Akşama Ne Pişirdin'i alıp daha önceden kenarını kıvırdığım sayfayı bulmak için yaprakları hızla çevirmeye başladım.. Sonunda aradığımı buldum: Peksimetli Mikanos salatası! İçindeki fesleğen ve peksimet haricinde, benim çoban salatama çok benzeyen bu salatanın tarifini aceleyle okuyup kendime uyarlayarak salatayı hazırladım.. Sonuç mu?

İki kişilik ailemiz için yapmış olduğum en büyük salata yemeğimizden önce bitmişti!

Bu nefis salatayı hemen deneyebilmeniz için tarife geçiyorum..

Malzemeler:
5-6 dilim peksimet
5-6 adet orta boy domates
300 gr. sert beyazpeynir
2 tatlı kaşığı kekik
1 yemek kaşığı kuru fesleğen (ben taze kullandım, kokusuna bayılıyorum)
1 demet taze nane yaprağı (ben 1/2 demet kullandım)
1/2 su bardağı zeytinyağı
1 adet orta boy kuru soğan
tuz

Peksimetleri ve domatesleri küp küp doğrayın. İçine beyazpeyniri rendeleyerek (ben küp küp keserek kullandım) kekik, fesleğen ve naneyi de ilave edin. Son olarak halka halka doğradığınız soğanı da ekleyin. Üzerine tuz serpip zeytinyağı gezdirin. Ben ek olarak 1/2 limon da sıktım.. Orjinal tarifte, Sahrap Soysal, ağzı kapalı bir şekilde salatayı 2-3 saat buzdolabında tutmanın salataya lezzet katacağını ve bu salataya kaparinin de çok yakışacağını yazıyor..

Afiyet olsun!

Not: Bu güzel salatayı sevgili Sevil'in evsahibeliğini yaptığı salata yarışmasına gönderiyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder