5 Mayıs 2008 Pazartesi

EDİRNE GEZİSİ

Herkese iyi haftalar .Hafta sonu gittiğim Edirne izlenimlerim ile başlıyorum haftaya.Osmalılara başkentlik etmiş bu şirin kentte çok güzel bir gün geçirdim , o kadar çok gezilecek yer varki camileri ,külliyeleri ,meriç kıyısı ,tabyaları,köprüleri,heykelleri ,anıtları ,badem ezmeleri ve tabiiki ciğeri ile ünlü sınır kentimiz edirneye 2.5 saatlik yolculuk sonucu ulaştık.Önce Buçuk Tepeden Edirneyi seyrettim.

Buradaki balkan savaşlarında kullanılan tabyaları gezdim,bir o kadar duygulandım.Tam 31 adet tabya var.Buradan düşmanlar gözetlenmiş.İnsanların savaş yıllarında neler yaşadığı anlatılmış.



Yine burada yer alan Şükrü Paşa Anıtını gördüm.


Buçuk Tepe ve tabyalardan sonra 2.Beyazıt Külliyesine gittim.Buradaki sağlık merkezini gördüm.Osmanlılar zamanında hastalar burada tedavi edilirmiş tıp öğrencileri eğitim görürmüş.


Osmanlılar akıl hastalarını müzikle ve su sesi ile tedavi etmişler. ve sonrada Selimiye Camiini ve Arastayı gezdim

Daha sonra diğer camileri ve Kapalı Çarşıyı gezip Meriç kıyısında LALEZAR restorantta yaprak ciğer yedim.Tek kelimeyle süperdi.
Buradanda Kırkpınar Meydanına ,Adalet Kulesine gittim,çoğu yıkılmış azı kalmış Edirne Sarayını gördüm.Daha sonra Pazarkule sınır kapısına oradanda Lozan Anıtına gittim.
Eski tren garını gördüm arastada alışveri yapıp akşam saatlerinde dönüşe geçtim.Herkese tavsiye ederim mutlaka gidip bu kenti gezin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder