22 Ocak 2006 Pazar

Zeytinyağlı Brüksellahana



Bu ay yemekbiz mail grubumuzda ayın sebzesi olarak Brüksellahanası nı seçtik.
Meyve olarak ise Greyfurt.

Bende çok sık olmamakla beraber aralarda yaptığım şeklini paylaşayım dedim sizinle.
Çoğunuz biliyorsunuzdur bu şeklini zaten.
Ben kuşbaşı dana eti ile yapıyorum, o zaman epey lezzet farkı oluyor tabii.

Ancak Cumartesi günü evde dana kuşbaşı yoktu, kuzu vardı, kuzu ile yapmak istemedim. Zeytinyağlı olarak yaptım bende.
Ortaya gayet iyi gidiyor bu şeklide...


Zeytinyağlı Brüksellahana

Malzemeler
Yarım kg. brüksellahana
2 adet havuç
2 adet patates
2 çorba kaşığı domates salçası
2-3 su bardağı kadar sıcak su
Tuz, karabiber, çok az şeker

Yapılışı
1. Brüksellahanaların üst kabuklarını soyup yıkayalım
2. Soğanları kıyalım
3. Havuçları verev keselim, patatesleri küp keselim
4. Sıvı yağ, salça, soğan, havuç ve patatesleri 2-3 dakika tencerede çevirelim
5. Brüksellahanaları ekleyelim ve tencereyi sallayarak karıştıralım
6. Sıcak suyu , tuzunu karabiberini ve azıcık şekeri ekleyip kısık ateşte pişirelim

Afiyet olsun,
Figen

Brüksellahanası hemen yumuşayıp, dağılır. Bu yüzden kaşık kullanmadan tencereyi sallayarak karışmasını sağlayın.

Dana kuşbaşı kullanacaksanız şayet 250-300 gr. Kadar et yeterli gelir .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder