4 Ocak 2006 Çarşamba

Kereviz Çorbası



Bu çorbayı seviyorum.
Çünkü ben Kereviz i yemek olarak tüketemiyorum. / dum...
Bu şekilde bolca yiyebiliyorum ve oğluma da çok kolay yedirebiliyorum.

Hoş geçen hafta portakallı kereviz yaptım ve gayet iyiydi , artık o şekilde de yiyebileceğiz.
Yemek grubumuzda gecen yıldan beri yazıldı portakallı kereviz diye , fakat ben iritasyonum var diye yapmadım , sonunda gecen hafta bir deneyelim bakalım dedim ve sonuç güzeldi, beğendim resmen:)

Bu çorba ise hafif ve lezzetli oluyor.Özellikle kereviz yemeyen bebeklere harika.
Çünkü kereviz tadı gibi gelmiyor... Ben ısrarla yapın diyorum:)

Kış bitmeden şu çorbalarımı yayına vermeliyim değil mi, daha sırada Yayla, domates, mercimek var. Hos bunlar bilinen corbalar ama olsun, listemizde bulunsun.

Ben kış aylarında özellikle çorbasız gün geçirmiyorum , her gün mutlaka çorba var evimizde...


Malzemeler

2 adet orta boy kereviz
3 adet havuç
Et suyu / veya et su bulyon
Zeytinyağı
Tuz , karabiber
2 çorba kaşığı Un
Yarım limon suyu
1 su bardağı yoğurt
1 yumurta sarısı

Yapılışı

· Et suyunu / bulyonlu suyu kaynatın
· İçine miktarı size bağlı zeytinyağı ilave edin ve irı iri doğranmış kereviz ve havuçları kaynayan suyun içine atın
· Sebzeler pisince tamamını blendırdan geçirin ve terbiyesini yapın
· Tuz ve karabiberi de ekleyin çorba hazır
· Suyu koyu gelirse ise sıcak su ilave edebilirsiniz

Afiyet olsun,
Figen

Not:
Vaktiniz varsa küp kesilmiş ve fırınlanmış ekmekle servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder