5 Ocak 2006 Perşembe

Kora - Gırtlan , yani BAYRAM :)



GIRTLAN

Baklava tarifindeki hamuru yarı ölçü yapıyoruz
Yufkalarımızı açıyoruz
Üzerine ceviz serpiyoruz bolca
Daha sonra oklavayı yufkanın başına koyup, yufkayı oklavaya doluyoruz
Dolama bitince her iki yandan ortaya doğru büzüp oklavayı çıkarıyoruz
Ve dilimlere kesip tepsiye diziyoruz
Pişme işlemi ve şerbet olayı baklavadaki gibi.
Tek fark bu tatlı biraz daha gevrek oluyor, şerbeti daha geç çekiyor ve baklava gibi yumuşağımsı olmuyor daha çıtır oluyor.
***********************************

Evlenmeden önce annemle her bayram yaptığımız ikramlar. Baklava, Kora ve Gırtlan.

Sabah kahvaltısı için ise Güveçte Kuru Fasulye, Brüyan ( tepside tavuklu pilav ) Tavuk Çorba.

Kahvaltı olarak normal günler için ağır gelebilir ama bayram sabahlarının ayrı bir havası var ve hiç dokunmuyor bu yemekler, her bayram sabahı annemde yemek yeriz. Aksamına da kayınvalidemde.

Daha çok göçmenlere ait bayram ikramlarıdır.Rahmetli babam ve ailesi Yugoslavya dan gelmişler küçük yaşlarda buraya.

Kora yı yapmak için eskiden rahmetli babaannemle normal yufka açardık, temiz çarşaflar üstünde kurutulurdu.Şimdilerde hazır yufkadan yapıyoruz , bu sebeple kolaylaştı.

Kora nın resmi Ramazan Bayramında çekilmişti, yaptığımız gün çekmiştim ama yoğurtlu haline denk gelemedim ve çekemedim o halini.

Gırtlan ın resimlerinin devamını bulamıyorum:( Hala arıyorum aslında? Şerbetli hali ve yapım aşamaları vardı ? Sabahtan beri tüm klasörlerime baktım? Bulur bulmaz hemen yükleyeceğim.
Sinirleri bozan bir durum ayrıca !...

Tümünü son halleri ile eklemek isterdim ama olmayınca olmuyor demekki :(
En azından tarifleri görün diye son anda yayınlama kararı aldım, kusura bakmayın lütfen...

Brüyan ve güveçte kuru fasulye tariflerini ise ileriki günlerde yazarım.

Geçen bayram Baklavanın şerbetini arife gecesi şerbet dökeceğim için şerbetsiz hali ile yayınlamıştım. Şerbetli resmini buraya ekliyorum .


Tarif için tıklayınız...


KORA
Tarif oldukça basit

Malzemeler
3 adet hazır yufka
Sarımsaklı yoğurt

Yapılışı

1. Yufkaları alıp resimdeki gibi büzün
2. Daha sonra aralıklarla kesin ve tepsiye dizin


3. 180 derece fırına verin ve üstü kızarana dek pişirin
4. Sarımsaklı yoğurdu ayran kıvamında yapın
5. Yufkaların üstüne dökün ve yumuşamasını bekleyin

Afiyet olsun,
Figen

Not: Yufkalar piştikten sonra 2 hafta bekleyebilirsiniz.Gerektiği zaman yoğurt dökün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder