25 Aralık 2005 Pazar

Yilbasi Agaci

Merhaba
Ben boyle beni oyalayan isleri pek sevmem, cunku vaktim hep kisitlidir.
Ama bu sefer sizler ve Zipzip icin ugrastim yaptim. Yilbasi sofralarinizi
suslersiniz sizlerde belki diye paylasmak istedim. Nasil guzel olmus mu?

Malzemeler:

Beze icin:
5 yumurta aki
175 gr seker
cay kasiginin ucu ile tuz.

Resim kartonu ( buyukce kivirarak huni sekli verip yapistirin)

yapistirmak icin
1 yumurta aki
200 gr pudra sekeri
2 yemek kasik limon suyu

Marshmellow veya bonibon sekerlemeler
(Lokum kullanabilirsiniz)


Nasil mi Yaptim?

Bir gece onceden bezelerimi hazirladim. Yumurta aklarimi kopurttum once,
sonra yavas yavas sekerimi ilave ettim, tuzu koydum, bu is icin kesinlikle
mikser lazim, elle yapmak cok yorar. Bezeler uzun surede pisiyor biliyorsunuz.
Yaklasik 1.5 saatte 90 C 'de pisti benimkiler. Sogumalari icin bir gece biraktim.
Ertesi gun kartonumu hazirladim, sonra uzerine bezelerimi teker teker
yapistirdim. Boslukda kalan yerlere marshmellowlari koydum, M&M ( bonibon)
sekerlerle de suslemeye devam edecektim ama ZipZip masanin uzerinde
gorunce dayanamayip hepsini yemis :))

Beze yerine hindistan cevizli kurabiyeler ile de yapabilirsiniz. Ama sunu yazayim
beni epey ugrastiran bir agac oldu, cunku her bezeyi kartona yapistirirken biraz
bekliyorsunuz. Ama goruntusu bitince cok guzel oluyor. Sonrada bezeleri
koparip koparip yiyorsunuz :))

Kolay Gelsin.
Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder