9 Aralık 2005 Cuma

Keskek


Merhaba

Ozellikle Anadolu'da ve Ege bolgesinde dugunlerde yapilan ozel
bir yemek Keskek.
Hayli yorucu bir lezzet ama, bir o kadarda guzel.
Ben bu lezzeti rahmetli anneannem Sureyya hanimdan ogrendim,
cocukken o keskek doverken biz torunlarda siraya girerdik,
kocaman tahta keskek dovucusu ile gucumuzu ispatlamak istercesine :))
Cogunluklada anneannemin tahta kasiklarinin saplarinida kirardik...
Koca bakir kazanlarda odun atesi uzerinde yavas
yavas pisirmek makbuldu, simdi ben elektrikli guvecte yapiyorum ayni
islemi, ayni lezzete kavusuyorum.

Malzemeler:

2 su bardagi asurelik bugday
500 gram dana eti
2 adet buyuk kuru sogan
4 çorba kasigi tereyagi
Tuz, karabiber, kirmizibiber (ben isot kullandim)


Nasil mi Yaptim?

Bugdayi bir gece onceden islattim, ertesi gun elektrikli guvece
once soganlari dildim, kalinca, sonra uzerine etimi yikayip koydum,
sonrada bugdaylarimi koyup, 5 su bardagi su ilave edip ayarladim.
Elektrikli guvec yerine, normal buyukce bir celik tencere kullanabilirsiniz;
Keskek harli ates sevmez, kisik ateste uzun surede pisince
tadi doyumsuz olur, onun icin size tavsiyem vaktinizin bol
oldugu bir vakitte yapmaniz, gerektiginde sicak su ilave ediniz
piserken, normal tencerede buharlasip su kaybi olabiliyor cunku.
Et ve bugday iyice pisene kadar bekleyin, elektrikli guvecde
ben 8 saatte pisirdim, normal tencerede sanirim
4-5 saat yeterli olacaktir. Pistiginden emin olduktan sonra tuz ve
karabiber ilavesi yapin, elinize kocaman bir tahta kasik alin,
bugdaylar sogumadan dovmelisiniz, et lif lif ayrilmali, bugdayla
yogunlasmali. Tahta kasik sizi yoruyorsa hand blenderle deneyin,
teknoloji bu bolumde yardima kosuyor :))
Sonra tavada tereyag kizdirin, kirmizi biberinizi yakin,
tabaklara servis yaparken
uzerine gezdirin.
Afiyet olsun.
Zeynep T.
not: Denizli ve civarinda et yerine tavuklada yapiliyor, onu da
yedim ve tadi guzeldi, tavukla denemek isteyenler olursa
diye eklemek istedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder