6 Aralık 2005 Salı

Sinkonta



Merhaba

Sinkonta ismini ilk duydugumda cok sasirmistim, cocuktum.
Sonrasinda bu ismi hafizama kaydettim, cunku cok severek
yiyordum, rahmetli anneannem cok yapardi, ozellikle kurban
bayramlarinda, kurbanin kemikli etleri ile tepsiye doserdi,
firina surerdi. Bu yemek bal kabagindan yapiliyor, bu ay
Bal kabagi ayin lezzeti diye belirlenince YemekBiz gurubunda
hemen yapip, mevsiminde denemek isteyenler olabilir diye dusundum.

Ege mutfaginda bilinen bir lezzet sinkonta, ozellikle Izmir,
Tire, Odemis, Manisa civarinda cok yapilir. Simdilerde hala
yapiliyormu bilmiyorum ama benim cocuklugumda carsi
lokantalarinda bile bulmak mumkundu. Etli ve zeytinyagli
olarak yapilabiliyor, ben koyun eti ile yaptim, etsever aile
uyelerimi memnun etmek icin, etsizde harika oluyor, her
iki sekilde de deneyebilirsiniz.


Malzemeler:

Ceyrek dilim bal kabagi
400 gr. koyun eti
1 adet sogan
1 adet dolmalik biber
5-6 diş sarımsak
2 adet domates
1 yemek kaşığı salça
yeterince zeytin yağı -tuz


Yapılışı:
Etleri fırına dayanıklı bir kabın içine dizin üzerine sırasıyla
sivri biberler , kabak soğanlar halka halka,sarımsaklar aralara atılır.
En üstüne domatasler dilimlenir.Birbaşka kapta yağ, salça, tuz ve bir
çay bardağı su çırpılarak tepsinin üzerine gezdirilir. Orta hararetli
fırında üzerleri hafif pembeleşinceye kadar pişirilir. Uzerine taze
yada kuru nane tavsiye edilir.

Afiyet olsun,

Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder