16 Aralık 2005 Cuma

Diyet Yapanlara Ozel

Merhaba
Benim gibi diyette olan dostlar icin
Yemekbiz' gurubumuzda
bir bolum mevcut, diyet yemekleri tariflerini orada arsivliyoruz.
Blogda da ayni islemi yapmayi dusunduk, kendim icin hazirladigim
diyet yemeklerimi, diyette olup acaba ne yesem diye dusunen
dostlara faydasi olur belki...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

TAVUKLU SALATA



Bu salata yarim demet marul ve yarim tavuk gogsunden ibaret.
Yarim tavuk gogsunun uzerinden derisini siyirip iyice haslayin.
Sonra tavaya yarim sogan dograyin, tam 1 yemek kasik zeytinyagda
bu sogani pembelestirin, sonra hasladiginiz tavuk gogsunu bu
karisima ilave edin, uzerine 2 yemek kasik soya sos ilave edin.
Tuz koymayin!!!
Soya sos gereken lezzeti veriyor tavuga, ocagi kapatin biraz
dinlensin bu karisim. Marullarinizi yikayin, suzun, dograyin.
Tabaginiza koyun, uzerinede pisirdiginiz tavugu ilave edin,
en uste de 2 tatli kasik keten tohumu serpin.

===========================================================
BIBERLI TAVUK
Biz diyettekiler beyaz eti daha cok tuketmeye ozen gosteriyoruz,
haftada bir gun kirmizi et tuketiyorum ben, sadece kofte veya biftek.
Bu yemekte derisiz kemik tavuk gogsunu hasladim, sonra iri parcalara
boldum, tavama tam 1 yemek kasik zeytinyag koydum,
sogani sogusluk dogradim, evdeki biberleri(sari-kirmizi-yesil)
hepsini ince dilimler haline getirip sote ettim, sonra 2 dis
sarimsak dilimi dogradim, tavuklari ilave ettim, kimyon, karabiber,
kekik doktum.
Tuz Yok.
Tavamin kapagini kapatip dinlendirdim, sonrada afiyetle,
marul salatam ile yedim.

==================================================
NOHUTLU SALATA
Salatalari cok seviyorum, surekli degisik malzemeler kullanarak
daha leziz hale getirmeye calisiyorum, bu salatada marul salatasi.
Marullari yikayip elimle kopariyorum, domates, sari biber, yesil biber
dogradim, haslanmis nohutlarimi ilave ettim, bol limon eksisi ile
karistirip afiyetle yedim.

============================================================
CILBIR
Tavama su koydum, kaynayinca tuz ve sirke ilave ettim.
(sirke yumurtayi suya ilave ettiginizde dagilmasini onluyor)sonra
2 yumurtayi teker teker kirip suya biraktim, kisa surede pisiyor zaten.
1 kase yagsiz yogurduma 1 dis sarimsak ilave ettim.
Yumurtalarim pisince yogurdumu koydum uzerine, birazda
aci olmayan kirmizi toz biber ile renklendirdim. Guzel gorunuyor degil mi?
Hadi sizde bugun yapin, ya da yarin :))

========================================================
PORTAKAL SULU NARLI LAHANA SALATASI
Mor lahanalari ve beyaz lahanami ince ince dogradim, biraz
tuzla ovdum sonra yikadim, birde dolapta beni bekleyen
narlarimi gordum, onlarida salatama ilave etmek istedim.
Birazda portakal suyu SIKTIM salatama, ben cok severim
lahana salatasinda taze portakal suyunu, deneyin, hos bir lezzet
veriyor salataya.

=========================================================
YENGEC ETLI KANEPE
300 gr crab ( yengec eti - buharda pisirilmis, kucuk dogranmis)
1 adet yesil biber
1 adet kirmizi biber
3 adet yesil sogan
1 cay bardagi misir ( haslanmis)
1 cay bardagi kasar rendesi
3 dis sarimsak ( dovulmus)
Tost ekmegi

Tum malzemeyi iyice karistirdim, dilimlenmis tost ekmeklerinin
uzerine surup tepsiye siraladim, firina surdum, firinin
izgarasinda yaklasik 13 dk. sonra cikardim, hafif ve hos bir
lezzet oldu.

===============================================

IZGARA BALIK

Diyette en cok tuketebilecegimiz beyaz et balik, bedenimize
sagladigi faydalari bilmeyenimiz yok. Bende diyet
yaparken haftada en az 2 kere yemege ozen gosteriyorum.
Temizledigim baligi limon suyu, karabiber, kirmizi biber ve
cok az tuz ile biraz bekletiyorum, sonra izgarada pisiriyorum.
Yaninda coban salatasi ile guzel bir ogun oluyor.

Umarim diyet yapan dostlara biraz kolaylik olur,
Afiyet olsun.

Zeynep T.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder