31 Aralık 2005 Cumartesi

Iskembe Corbasi

Merhaba
Yeni yil aksami icki tuketimi cok olur, ertesi sabahda
herkes iskembecilere kosar ya da evlerde piser. Ben
burada iskembeyi bulup aliyorum, kolestrol sebebi ile
cok nadir pisiyor evde. Gunlerden beri lahana corbasi
ictigim icin evdekiler kokudan muzdarip oldular, bende
onlara sus payi sevdikleri bir corba yapayim dedim, hemde
yeni yil aksami sonrasi yapmak isteyen dostlar olur
dusuncesi ile bloga koymak istedim.
Malzemeler:
1/2 kg. dana iskembe
2 Çorba Kaşığı Un
2 Yumurta Sarısı
1 Limon Suyu
1 Fincan Sirke
3-5 Diş Sarmısak
Tuz, Kırmızı Biber
2 Çorba Kaşığı Tereyağ
Nasil mi Yaptim?
Iskembeyi yikadiktan sonra, uzerini gececek kadar su koyup duduklu
tencereme koydum, duduk sesinden sonra 30 dk. da pisiyor benim
duduklu tenceremde. Sonra pisen iskembemi dogradim,
kendi zevkinize
gore kucuk veya buyuk dograyin.
Ocaga koydum yeniden,tuzunu ilave ettim.
Diger tarafta yumurta sarisini, limon suyunu ve unu karistirim iyice.
Biraz su ilave ettim, koyu bir kivam aldiktan sonra yavas yavas
kaynayan iskembeli suyun icine doktum, karistirmaya devam ettim.
Dovulmus sarimsaklarimi ve sirkemide ilave edip altini kistim.
Sos tenceresinde tereyagimi eritip kirmizi biberimi yaktim.
Servis
yaparken corbamin uzerine gezdirdim.
Kendi arzunuza gore sirke ve sarimsak oranini ayarlayabilirsiniz.

Eger iskembe sevmiyorsaniz Figen gibi,
ayni tarifi tavuklada deneyebilirsiniz,
tavuk gogus etini kucuk dograyip haslayin
sonrada ayni terbiye islemini uygulayin.
Afiyet Olsun.
Zeynep T.
Not: Resimdeki tutakaci Zipzip okulda benim icin yapmis, yeni yil
hediyesi :) Benim icin cok ozel, paylasmak istedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder