14 Aralık 2005 Çarşamba

tavuklu arapsaçı



Sezonu geçmeden yayınlamalı değil mi, zira ben bu yemeği yapalı 1,5 ay oldu da:))

Arapsaçını ben evlendiğimde öğrendim.
Eşim çok sever ve ben ilk yediğimde bu ne demiştim. Anason kokuyordu ve bana çok ağır gelmişti. Ama her ne hikmetse sonradan yapa yapa 3. yediğimde artık bende müptelası oldum:)Sevgili kayınvalidem den öğrendim.

Ama başka bir arkadaşımdan ise düdüklüde yapılırsa yumuşacık olduğunu öğrendim.
Bu püf noktası... İnsan sorunca öğreniyor:) Fotoğraf akşam çekildi eve gelince. Mutfaktaki ışıkta çekmek zorundaydım ve yeşil güzel yeşil çıkmadı , fakat yanıltmasın sizi ,o yemek yemyeşil emin olun.

Malzemeler
1 kg. Arapsaçı
Yarım kg. tavuk kuşbaşı
1 büyük kuru soğan yada 5-6 tane taze soğan
Zeytinyağı, tuz, karabiber

Yapılışı
· Arapsaçlarını keselim ve güzelce yıkayalım.
· Keserken taze dallarını keselim yani saplarını , sert saplarını pek kesmeyelim.
· Düdüklü tencereye sıvı yağı koyup, tavukları soteleyelim
· Tavuklar pişmeye yakın içine doğranmış soğanı ekleyip kavurmaya devam edelim
· Üzerine yıkanmış ve doğranmış arapsaçını ekleyelim ve bir iki kez karıştıralım
· Tuzunu, karabiberini ekleyelim
· Üzerine çıkacak kadar sıcak su ekleyelim
· Yarım saat pişirelim


Afiyet olsun,
Figen

Notlarım;
· Ben düdüklü tencerede pişiriyorum. Böylece arapsaçı lif lif oluyor ve karışıp sertleşmiyor.
· Biz biraz sulu seviyoruz bu yemeği, ve ben yaklaşık 1 lt. su ekliyorum. Yada biraz daha fazla.
· Düdüklüde de olsa yarım saat pişiriyorum çok daha lezzetli oluyor bana göre ..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder