1 Aralık 2005 Perşembe

Bal Kabak Payi ( Pumpkin Pie)

Merhaba
Yasadigim kitada bir telastir gidiyor, sukran gunu geldi gecti,
simdide yeni yil heyecani kasip kavuruyor herkesi, surekli
magazalar dolup tasiyor, evler dekore ediliyor, hediyeler
paketleniyor, ortalik piril piril bir goruntu icinde, tabi bu ara
Amerika'lılar ozel gunlerinde bir cok yemek pisiriyorlar. Bunlardan
biri de bal kabakli pay, cok tuketiliyor, bizde seviyoruz,
damak tadimiza ters dusen bir lezzet degil cunku, o yuzden gectiğimiz
pazar pisirdim, birkac gundur
YemekBiz yahoo gurubumuzda da
ayin sebzesi ve meyvesi secimini sevgili gurup dostlarina biraktik,
bircok email geldi, en cok alan Bal Kabagi oldu, bu sebeple
hemen bugun Bal Kabakli Pay' imi sizlerle de paylasmak istedim.


Malzemeler:
2 kap pismis ezilmis tatli kabak
2 kap tatli yogunlastirilmis sut
2 yumurta
1 cay kasik tarcin
1/2 cay kasik zencefil
1/2 cay kasik muskat
1/4 cay kasik tuz

Pay hamuru icin:
2 kap un
1/4 cay kasigi tuz
1 1/2 cay kasigi seker ( toz seker veya esmer seker - ben esmer seker kullandim)
125 gr. tereyag
1/2 kap soguk su

Nasil mi Yaptim:

Once yumurtalarimi iyice cirptim, sonra yogunlastirilmis
sutumu ilave ettim.
Tarcin, zencefil, muskat ve tuzu ilave ettikten sonra,
pure halinde bekleyen tatli kabagimi dahil ettim.
Kabak puresi icin hazir olanlardan kullanirsaniz 1 kutu
yeterli, yada evde kendiniz cok az su ile pisirip,
catalla ezip, pure haline getirin.
Hepsini bir guzel karistirdim. Firinimi 425 F ye getirdim bu arada
isinmasi icin. Bu karisimi kaliba yerlestirilmis pay hamurunun
uzerine doktum, sonrada firina koydum. Yaklasik
15 dakika bu isida pisirdikten sonra isiyi 325 F ye dusurup
30 dk daha pisirdim. Soguyunca krem santi ile servise hazir
hale geldi. Dondurma ile de cok guzel oluyor.
Afiyet olsun.

Pay hamurunun yapimi: Un, tuz, seker hepsini iyice karistirdim once, sonra
oda sicakliginda beklemis olan tereyagimi kucuk parcalar halinde kestim,

azar azar karisima ilave edip yogurmaya basladim, tereyag bitince soguk
suyumu hamura yedirip biraz dinlendirdim.

Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder