19 Aralık 2005 Pazartesi

çikolata ve fıstıklı barlar


Benzer bir tarifi yapıyordum sürekli. Ama geçen hafta evde epeydir kalan bir fındık ve fıstık ezmesi vardı.
Ve bu tarifi de epeydir bekletiyordum yapmamıştım.

Aldım ve denedim , tarifte fıstık ezmesi diyor ama ben ne varsa onu kullandım:) Biraz Nutella, biraz fındık ve fıstık ezmesi kalanların hepsini değerlendirdim, gayet iyi oldu .
Ne olacak ki hepsi zaten güzel tatlar değil mi?:)

Ben çikolatayı ilk kez benmari uğraşmak istemeyip mikrodalgada eriteyim dedim , sonuç mu hüsran. Çok beklettim galiba yada wat yüksek geldi bilemiyorum çıkarınca anında sertleşti ve süremedim !.. Öylece kapta kaldı taş gibi?

Bende bıraktım ve üzerlerine pudra şekeri serptim. Emin olun harika oldular. Yani evinizde 2 paket çikolata yok diye yapmamazlık etmeyin mutlaka yapın ve pudra şekeri serpin derim...Hem daha ucuz oluyor.:)

Ama ben heba olan çikolatalarıma çok üzüldüm yazık oldu...

Tarif Sofra dergisine ait.

Çikolata ve Fıstıklı Barlar

Malzemeler
o 250 gr. Un haline gelmiş çikolatalı bisküvi
o 70 gr. Eritilmiş margarin
o 50 gr. Fazladan margarin
o ¼ su bardağı esmer seker
o 2 adet yumurta
o ¼ su bardağı süt
o 1 su bardağı fıstık ezmesi
o 150 gr. Eritilmiş sütsüz çikolata
o 2 çorba kaşığı kakao


Ön hazırlık olarak fırını 180 dereceye getirip ısıtın ve 28X18 cm. boyutlarında dikdörtgen bir kalıbı yağlı kağıt ile kaplayın

1. Un haline getirilmiş bisküvi ve 70 gr. Margarini iyice karıştırın.Tepsinin altına bu karışımı kaşıkla bastırarak yayın.10-15 dk. kadar buzluğa atıp sertleşmesini bekleyin.

2. Mikser kullanarak 50 gr. Margarin ve şekeri yumuşak bir krema kıvamı alana dek çırpın. Yumurtaları , sütü ve fıstık ezmesini ilave edin.Yumuşayana dek karıştırın.Karışımı bisküvilerin üzerine dökün.15-20 dk. kadar üzeri koyulaşana kadar pişirin.

3. Benmari usulü erittiğiniz çikolatayı soğuyan hamur üzerine sürün / dökün.Çikolata donduktan sonra hamuru dikdörtgen dilimler şeklinde kesin.Üzerine kakao serpin servis edin.


Afiyet olsun,
Figen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder