4 Ağustos 2013 Pazar

MAYDANOZ NASIL SAKLANIR


Özellikle poğaçalara,böreklere maydonozu çok yakıştırırım hepimizin bildiği gibi yeşillikler çok fazla dayanmıyorlar sararıp çürüveriyorlar...
Bende maydanozu saklanmanın yolunu buldum hem kullanacağım zaman yıkanmış,doğranmış oluyor hemde her zaman elimin altında bulunuyor...
Maydanozu nasıl muhafaza ettiğime bakalım dilerseniz...
Önce maydanozun yapraklarını ayıklıyorum yıkıyorum süzgeçte suyunun  süzülmesi için bekliyorum...
Daha sonra kağıt havlu serdiğim tepsiye maydanozları yayıyorum...
Maydanoz yaprakları kuruyunca minik minik doğruyorum...
Daha sonra buzdolabı poşetlerine koyuyorum...
Maydanozları tek kullanımlık ayırdığım için poşetler büyük geliyor bende böyle bir yöntem buldum...


Bir tane poşete tek seferde kullancağım kadar maydanoz koyup bağlıyorum aynı poşete tekrar maydanoz koyuyorum tekrar bağlıyorum...
Poşetin büyüklüğene göre iki veya üç parça halinde maydanozu koyuyorum..
Dondurucuya koyacağım malzemeleri burada yazdığım gibi hazırlayıp dondurucuya kaldırıyorum...

Şimdilik benden bu kadar selametle kalın... 
Güncelleme:Yorum yazan değerli takipçilerimlerimden sevgili Tatesal maydanozları saklama kabında saklamamı tavsiye etti..
Bende uzun zamandır saklama kabında saklıyorum kullanımı daha pratik..
Aynı saklama kabını aylarca dondurucuda tutmuyorum hijyen ve sağlık açısından ara ara yeniliyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder