28 Ocak 2012 Cumartesi

MESHUR RUS PASTASI MEDOVIK


 
MESHUR RUS PASTASI MEDOVIK.....
Malzemeler- biskuvi tabani icin-
120 gr tuzsuz tereyag, 
3 yumurta, 
1 cay bardagi seker ( orjinal tarifinde 1 su bardagi ) 
3 yemek kasigi bal, 
1.5 paket kabartma tozu ( orjinalinde 1 seker kasigi karbonat var ben kabartma tozu kullandim ) 
1 paket vanilya,
3,5-4 su bardagi un .....-
ARA VE UST KAT KREMASI..Orjinal tarifte 2 kutu condensed milk kullaniliyor...ama ben normal sut kremasi kullandim..yaklasik 3,5 su bardagi sut kremasi seker miktarini siz kendi damak zevkinize gore ayarlayabilirsiniz..ben 1 cay bardagi seker kullandim.....
seker ve kremayi iyice cirpin katilasinca buzdolabina kaldirin.....
 
YAPILISI - Tereyagini sos tenceresine alin ve eritin fazla degil eriyince hemen alin atesten.....3 yumurtayi seker ile mikserde iyice cirpin...3 yemek kasigi bali bir tavaya alin kisik ateste eritin 2 dakikada eriyor fazla kalmasin, kabartma tozunu ekleyip karistirin kopurene kadar...kopurunce atesten alin..... bu karisimi yumurtali karisima ekleyin karistirin erimis tereyagini ekleyip soyle bir karistirip unu yavas yavas ekleyip yogurun, hafif sert bir hamur elde edin....- hamuru 6-7 parcaya ayirip hafif un serpilmis tezgahta merdane yardimi ile orta boy seklinde acin ben kesmek icin orta boy tencere kapagi kullandim...acilmis hamurlari kagit serili tepsiye koyun catal ile bir kac yerinden delin, on isinmis 180 dereceli firinda renkleri hafif donene kadar pisirin yaklasik 4 dakikada pisiyor DIKKAT edin...Butun hamurlari ayni sekilde pisirin bir kenarda bekletin.Pisen biskuvileri orta boy bir tencere, kapagiyla bastirarak kesin buyuk bir servis tabagina ilk parcayi koyup aralara kremadan surun..Butun biskuvilere ayni islemi uygulayip hepsini hazirlayin ustune yanlarina kremadan surup heryerini kapatin... Artan yanlardan kesilmis biskuvi kirintilarini rondodan gecirip pastanin yanlarina guzelce kapatin..ust suslemesi icin bir miktar cooking cikolata eritip resimde gordugunuz gibi sekil verdim arzu ederseniz siz farkli'da susleyebilirsiniz...Orjinal tarifi aldigim sitede condensed milk kullanmisti ben her iki turlude yaptim...sut kremasi yerine, kremsanti'de kullanabilirsiniz arzunuza kalmis her turlu kremayla'da cokkk guzel oluyor Yaparsaniz begeneceginiz bir pasta olacak emin olun..Afiyet seker olsun :) inanin yapilisi yazmasinda daha kolay oluyor :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder